Hyundai търси решение на проблема с чиповете в Южна Корея

Автомобилният производител опитва да диверсифицира източниците си, използвайки местни производители

Hyundai търси решение на проблема с чиповете в Южна Корея

Снимка: БТА

388 ~ 3 мин. четене
Автор: Economic.bg
Недостиг на чипове

Hyundai Motor Group води преговори с южнокорейски компании за производство на чипове, за да намали зависимостта си от чуждестранните доставки, съобщава Reuters, цитирайки свои източници. Автомобилостроителят се надява по този начин да реши проблемите си с недостига на полупроводници, който всъщност е глобален и принуди много компании да ограничат производствата си.

Представители на Hyundai са се срещнали с местни фирми, които проектират чипове, но възлагат производството на производители като TSMC и Samsung Electronics Co. Южнокорейският производител проучва дългосрочни стратегии за по-добра диверсификация на веригите на доставки.

Южнокорейската автомобилна група, в която се влизат Hyundai Motor Co и Kia Corp, иска да прехвърли разработването на чипове, като микроконтролерните блокове (MCU), на южнокорейски проектанти, са казали източниците на Reuters.

Подобна промяна обаче ще бъде трудна, тъй като местните технологии все още изостават от лидерите в индустрията, като холандския доставчик на автомобилни чипове NXP Semiconductors и японската Renesas Electronics Corp, казват експерти от бранша.

„Освен че се сблъскват с високи бариери при навлизане на пазара на автомобилни чипове, дългите и строги квалификационни процеси затрудняват по-малките компании за чипове при проектирането на автомобилни чипове“, заяви човек от южнокорейска компания от индустрията. „Би отнело между четири и пет години за проектирането и производството на чипове за автомобилната индустрия и малко по-малко от година при домакинските уреди“, е казал източникът на Reuters, коментирайки възможностите на местните фирми.

„Компанията преследва планове за локализиране на автоматични чипове в опит да диверсифицира веригите на доставки в Южна Корея, след като е имала проблеми с доставката на чипове, причинени най-вече от снабдители, които са извън страната“, казва човек от Kia, част от групата на Hyundai Motor Co.

През първото тримесечие Hyundai се справи по-добре от световните конкуренти, благодарение на усилията си да натрупва запаси от чипове в очакване на по-строги доставки. Но недостигът, засилен от фактори, включително пожар във фабрика за чипове в Япония и бури в Тексас, забави Hyundai.

Компанията е спряла производството в своите южнокорейски фабрики, както и производството си в САЩ поради недостиг на чипове.

Всички източници говореха при условие за анонимност. Hyundai Motor Group е отказала коментар.

Hyundai Mobis, компанията за части на групата, заяви в изявление пред Reuters: „Няма текущи дискусии със съответните компании и въпреки че смятаме, че е необходимо да се направи преглед на разработването на чипове в дългосрочен план, в момента няма подробни указания или конкретни действия по въпроса.“

Вътрешна връзка

Hyundai също се е свързала с производители на чипове, известни като леярни, за да обсъдят потенциални производствени планове, каза пред Reuters човек, познаващ въпроса.

Анализатори заявиха, че южнокорейските проектантски фирми като Silicon Works и Telechips, както и собствениците на леярни като DB HiTek, могат да работят с Hyundai в дългосрочен план, но отбелязват, че автомобилостроителят може и да не е провели разговори с тях.

„Hyundai представи своите планове за производство на собствени чипове, но все още не сме получили конкретни подробности. Когато става въпрос за разширяване на производствения ни капацитет, трябва да направим инвестиция“, каза човек от една от леярните в Южна Кореа. „Hyundai изглежда вярва, че ще има достатъчно или дори силно търсене на автомобилни чипове, дори след като този проблем с недостига на чипове се реши“, добави лицето.

Очаква се глобалният недостиг да се разшири до второто тримесечие на 2022 г., според изследователската компания Gartner.

Анализатори отбелязват, че леярните не обичат да разширяват производствения капацитет за конкретни клиенти, защото може да отнеме години, за да възстановят разходите за оборудване и капиталови инвестиции, а търсенето може да се промени бързо.

„Нашите чипове може да не станат основните чипове за Hyundai или да заместят тези, които вече се използват, но нашите биха могли да бъдат решението за Hyundai по време на недостиг или прекъсване на веригите за доставка в чужбина“, заяви висш служител от компания за чипове.

Подкрепи Economic.bg