И разширяването на магистрала „Тракия“ зависи от бъдещата тол система
Това е поредният инфраструктурен проект, който ще чака пари от новия модел на таксуване на камионите

~ 1 мин.
Разширяването на магистрала „Тракия“ с още едно платно между София и Пловдив зависи от пускането на тол системата, която според регионалния министър Николай Нанков ще започне да таксува камионите от края на 2018 г. Това се разбра от изказване на премиера Бойко Борисов във Варна, където той участва в събитие на младежката организация на ГЕРБ.
"Мисля си как, заработи ли тол системата, магистрала "Тракия" до Пловдив да я направим в 6 ленти, с още една допълнителна лента. Като тръгнеш от София за Пловдив, все едно караш по "Цариградско шосе", няма нищо общо с магистрала, пълна е. 45-50 хил. коли на денонощие пълнят "Тракия", каза Борисов, цитиран от Фокус.
Ако наистина правителството разчита на тол системата да финансира проекта, то той ще е поредният, който ще чака на бъдещите по-високи приходи, които се очаква да започнат да се събират от товарните автомобили. Досега се знае, от изказвания на членове на правителството, че тол системата трябва да финансира реформата в БДЖ, израждането на магистрала „Хемус“, пътни възли и локални платна по трилентовия път Пловдив – Асеновград, както и оперативната дейност по рехабилитация на пътищата.
По думите на министър Нанков допълнителните приходи от новата система ще са около 650 млн. лв., а общата събираемост, заедно с винетките, трябва да достигне 1 млрд. лв. още в първата година, през която работи тол системата.
"Мисля си как, заработи ли тол системата, магистрала "Тракия" до Пловдив да я направим в 6 ленти, с още една допълнителна лента. Като тръгнеш от София за Пловдив, все едно караш по "Цариградско шосе", няма нищо общо с магистрала, пълна е. 45-50 хил. коли на денонощие пълнят "Тракия", каза Борисов, цитиран от Фокус.
Ако наистина правителството разчита на тол системата да финансира проекта, то той ще е поредният, който ще чака на бъдещите по-високи приходи, които се очаква да започнат да се събират от товарните автомобили. Досега се знае, от изказвания на членове на правителството, че тол системата трябва да финансира реформата в БДЖ, израждането на магистрала „Хемус“, пътни възли и локални платна по трилентовия път Пловдив – Асеновград, както и оперативната дейност по рехабилитация на пътищата.
По думите на министър Нанков допълнителните приходи от новата система ще са около 650 млн. лв., а общата събираемост, заедно с винетките, трябва да достигне 1 млрд. лв. още в първата година, през която работи тол системата.