Instagram vs. реалността: Връзката между социалните медии и пътуванията

Близо 90% от хората планират пътуванията си на база впечатления в интернет

Instagram vs. реалността: Връзката между социалните медии и пътуванията

Снимка: Unsplash

712 ~ 2 мин. четене

За добро или лошо социалните медии драстично промениха начина, по който се свързваме - както помежду си като личности, така и със света около нас. Що се отнася до пътуванията, социалните мрежи могат да бъдат врата към света. През последното десетилетие се отчете драстично нарастване на употребата, продукцията и влиянието на социалните медии. В последната година пандемията засили още повече използването на социалните мрежи.

Връзка между социалните медии и пътуванията

Пътуванията и туризмът не са изключение, когато става въпрос за начина, по който социалните медии оформят живота ни. Колко пъти сте планирали пътуването си на база снимки, които сте видели в Instagram?

„Социалните медии могат да бъдат мощен мотиватор и да оказват сериозно влияние, когато става въпрос за вземане на решения“, обяснява ДжоАн Хауген, основател на Rooted пред Euronews.

Официалната статистика подкрепя напълно гледната точка на Хауген. Според изследване от 2019 г. 86% от хората и 92% от Z поколението са посетили дестинация, след като са се вдъхновили от снимките или описанието в социалните мрежи.

Над една трета от хората преди пандемията са използвали именно социалните медии за вдъхновение за нови приключения, като 60% споделят и собствените си преживявания онлайн. От направения анализ става ясно още, че всяка седмица се търсят един милион хаштагове, свързани с пътувания, което е ясен индикатор за това как секторът  е ключов играч в онлайн света.

Основните елемента, които свързват социалните медии с пътуванията – разширяват света отвъд сферата на нашия кръгозор, дават фокус върху естетическото.

Как социалните медии промениха туристическата индустрия?

Ако преди години разчитахме основно на пътеводителите, за да изберем място, което да посетим, в днешни дни социалните медии иззеха тези функции и вече посещаваме повече места, а не само Айфеловата кула в Париж или Колизеума в Рим.

Споделянето на познания онлайн разшири кръгозора на пътешественика на 21-ви век. Да не говорим за големия напредък, който технологиите постигнаха и допринесоха за развитието на туризма. Дори сега, по време на пандемия, която спря пътуванията, виртуалните преживявания компенсират до някаква степен загубените ползи за компаниите в сектора.

Джеймс Аскит, основател и главен изпълнителен директор на революционната платформа за пътуване Holiday Swap, смята, че присъствието на пътувания в социалните медии е до голяма степен положително.

„По този начин хората опознават света, без да е необходимо да имат много пари и свободно време“, споделя той. Но не може да се отрече, че социалните медии могат да бъдат подвеждащи, казват още експертите.

Подкрепи Economic.bg