Регулации
596
Интензивната онлайн търговия доведе до чести проблеми с доставките
Тези, които не изпълнят доставката си в обявения срок, ще бъдат глобявани, заяви председателят на КЗП
372
~ 1 мин. четене
В последните седмици се наблюдава един зачестяващ проблем, свързан със забавянето на доставката на поръчани онлайн стоки, потвърди председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов по Bulgaria On Air. По негови думи причините са няколко.
„Едната от тях вероятно се дължи на доста бурното развитие на онлайн търговията и може би невъзможността на всички играчи на този динамично развиващ се пазар да отговорят на потребностите и на темпото, с което се осъществяват поръчките – особено сега, когато имахме кампанията „Черен петък” и предстоящите Коледно-новогодишни празници”, посочи Маргаритов.
Председателят на КЗП увери, че регулаторът следи онлайн магазините за обявените от тях срокове за доставка, а при неспазването им, те биват санкционирани.
„Дори и да се опитат да се измъкнат по някакъв начин, те ще бъдат глобявани за това, че няма да спазят евентуално сроковете”, категоричен бе Маргаритов. „Полезно за потребителите би било предварително да проверят и с кой куриер работи електронният магазин. Обезщетение за забавяне на доставката е допустимо при претърпени вреди, които трябва да бъдат доказани“, разясни още той.