Как уискито победи бирата заради поколението на прехода
Милениалите предпочитат да харчат повече пари за по-качествен алкохол

~ 2 мин.
Поколението на прехода или т.нар. „милениали“ бяха обвинявани в „убийството“ на консервите с риба тон, мотоциклетите и диамантите. Но за една индустрия, хората родени между 80-те и 90-те години, са основен двигател: ирландското уиски.
През последните пет години обемът на ирландското уиски, продадено в САЩ е нараснал с 61% по данни на Irish Food Board, цитирани от CNBC. Само през 2018 г. продажбите са нараснали с 9.4% в сравнение с 2017 г., като приходите са били близо 1 млрд. долара.2018 г. отбеляза девети пореден път, в който алкохолните напитки взеха пазарен дял на бирата, смята главният икономист на Съвета за дестилирани спиртни напитки Дейвид Озго.
Милениалите в Америка са двигателя на растежа на ирландското уиски в страната, отчасти поради желанието им да харчат повече за по-качествен алкохол. Въпреки растежа си в САЩ и по света, ирландското уиски все още представлява по-малко от 3% от обема на продадените спиртни напитки. Но компаниите, предлагащи алкохолната напитка, се опитват да променят това, като харчат повече за маркетинг.
Например, когато Diageo, най-големият доставчик на спиртни напитки в света, отново навлезе на пазара през 2017 г. с Roe & Co., той увеличи пазарните си разходи за реклама с 20% в сравнение с предходната година.
Компанията Джеймсън, собственост на френския гигант Pernod Ricard, остава лидер на пазара. Но има някои авангардни компании, които искат да оставят своя собствена следа в пространството. Ozgo също отбелязва, че коктейлите с ирландско уиски са станали по-популярни елементи от менюто през годините. The Dead Rabbit в Ню Йорк, обявен за най-добър бар в света през 2016 г. от Drinks International, посвещава около половината от менюто си на такива коктейли, а барманите също са обучени да помагат на клиентите да научат повече за алкохола.