Как върви модернизацията на най-старата жп линия в България (снимки)

В момента тече реконструкцията на железопътната инфраструктура между Русе и Каспичан

Как върви модернизацията на най-старата жп линия в България (снимки) 3 Снимки

Снимка: Министерство на транспорта

13459 ~ 1 мин. четене
Economic.bg Автор: Economic.bg

Първата построена железопътната линия в България Русе – Варна е с обща дължина от 222.7 км към датата на откриването ѝ (7 ноември 1866 г.). В момента тече реконструкция на жп инфраструктурата между Русе и Каспичан, което ще позволява движение на влаковете по проектните скорости. Очаква се това значително да подобри трафика на превозите по първата, изградена жп линия в България.

Дължината на жп линия Русе разпределителна-Каспичан е 137.470 км. Последните ремонти за подновяване на железния път са извършвани в отделни райони между гари, основно в периода 1976-1996 г. с изключение на участъка Сеново-Просторно, обновен през 2017 г. 

В рамките на реконструкцията между Русе и Каспичан се подновяват железопътните линии, инсталира се лед осветление и видеонаблюдение, обновяват се приемните здания и системите, с които се управлява движението на влаковете. 

Модернизацията обхваща обектите на железопътната инфраструктура в участъка от гара Русе разпределителна до гара Каспичан. В района на гара Ястребово се извършва цялостна оптимизация на гарата. Това включва изграждане на електронни централизации и системи за телекомуникации, ефективно отводняване, по-дълги коловози и нови перони.

Ремонтните дейности на гара Сеново са идентични и също така реализират реконструкция на коловозите и стрелките, като новият железопътен път е 2 016 м. В участъка Самуил-Висока поляна подновените жп линии са 5 950 м, а между Хитрино и Плиска са модернизирани 13 140 м.

Снимките може да разгледате в галерията тук

Подкрепи Economic.bg