Китайска стрийминг компания пуска VR шлем за под $300
Компанията контролира и хардуерен, и стройминг бизнес

© ECONOMIC.BG / iQiyi
~ 1 мин.
Китайската компания за видео развлечения iQiyi възприема нов подход в хардуерния бизнес, пише CNBC. Базираният в Пекин играч пусна нов шлем за виртуална реалност (VR), наречен Qiyu 2S, който се явява като по-достъпна версия на миналогодишния ѝ 4K VR интегриран сет. Той ще се продава за 1 999 юана (294 долара).
Новият шлем има 4К резолюция, безжична връзка, без нужда от кабели. С него компанията се намесва като конкурент на пазара при средния клас VR очила. За сравнение, миналогодишният ѝ модел се продава за около 100 долара повече.
От старта си през 2010 г. iQiyi успя да се превърне от платформа за видео стрийминг до голяма продуцентска къща в Китай за разнообразни шоута, сериали и друг тип съдържание. Компанията обяви, че към края на 2018 г. има над 87 млн. абонати. На годишната си конференция в Пекин тази седмица бяха изложени и планове за прибавяне на повече технологии за виртуална и добавена реалност, както и изкуствен интелект.
Потребителското VR съдържание за новите слушалки на iQiyi включва възможност за гледане на концерти от първия ред. Хората могат също да гледат филми и различни предавания във виртуално кино с прожекционен екран с висока резолюция.
Контролирането и на хардуер, и на съдържание може да позволи на iQiyi да обвърже в още по-голяма степен своите потребители по уникален начин.