Китайската CATL показа ново поколение батерия за самолети
Продуктът е последният пробив при технологиите, които биха позволили пътнически полети с нулеви емисии

Снимка: CATL
Най-големият производител на батерии в света продължава да демонстрира надмощието си в сегмента. По време на автомобилното изложение в Шанхай CATL пусна нова кондензирана батерия, която осигурява достатъчна енергийна плътност и безопасност, за да позволи полет на електрически пътнически самолети.
Компанията вярва, че може да постигне масово производство на кондензирана батерия за кратък период от време. Преди новите клетки да бъдат интегрирани в електрически самолети, CATL казва, че ще пусне версия за автомобили, която се очаква да достигне масово производство тази година.
CATL остава името, лидер в развитието на батерии за елекетромобили, не само в Китай, където е централата, но и по целия свят. През февруари компанията се появи отново като най-големиятв света притежател на пазарен дял при батериите, като държи короната за шеста поредна година.
Днешното лансиране на продукта е само последният пробив в пътната карта на технологиите за батерии, която се простира по-далеч от всеки друг конкурент до момента. Така CATL сега гледа към небето и казва, че ще достави батерия с висока енергийна плътност, която може да поддържа електрически самолети.
Батерията, вид продукт в полутвърдо състояние с кондензиран електролит и нови анодни и сепараторни материали, ще има енергийна плътност от 500 ватчаса на килограм (Wh/kg), според Ву Кай, главен учен на CATL.
Компанията заявява, че тази авангардна технология за батерии осигурява високо ниво на безопасност в по-лек пакет, което позволява изцяло нов сценарий на електрическа мобилност. CATL сподели, че вече работи с партньори за разработване на електрически самолети, за да научи и практикува стандарти за безопасност, качество и тестване на ниво авиация.
Технологията за кондензирана материя се възприема от производителите на батерии, които се състезават да разработят нови материали за подобряване на енергийната плътност на текущото поколение литиево-йонни батерии, която е под 300 Wh/kg.