Козметични гиганти в люта битка за Wella

Срокът за наддаването изтича през следващата седмица

Козметични гиганти в люта битка за Wella
284 ~ 1 мин. четене
Автор: Илия Лазаров
Германският козметичен гигант Henkel е в съревнование с американските Revlon и Coty за придобиването на марката за грижа за коса Wella, която в момента принадлежи на американския концерн Procter & Gamble, споделят добре информирани източници пред Reuters. 

Трите компании работят активно с инвестиционните си партньори в изработването на оферти за покупката. Срокът за наддаването изтича през следващата седмица. 

Една успешна продажба ще позволи на P&G да се съсредоточи върху по-печелившите си и котируеми сред потребителите марки като аксесоарите за бръснене Gillette, перилния препарат Tide и пелените Pampers.

Henkel се интересува от закупуване на бизнеса на P&G, свързан с грижа за косата, който включва марките Wella и Clairol. Той се оценява на около 7 млрд. щатски долара, заявиха източници, пожелали анонимност.

Все още не е ясно дали P&G ще се опита да продаде двете марки като част от пакет, чиято стойност варира от 10 до 12 млрд. долара, или на парче. Американската компания може да реши и изцяло да се откаже от продажбата и вместо това да трансформира отдела, добавят източниците.

P&G вече се освободи от някои от по-периферните си марки. През миналата година компанията продаде водещия производител на батерии Duracell на притежаваната от Уорън Бъфет Berkshire Hathaway Inc за 4,7 млрд. долара, след това пласира и някои от своите марки сапун на Unilever.

Засега замесените компании отказват коментар по темата.
Подкрепи Economic.bg