КЗК ще проверява BILLA заради промоция на олио
Установена е липса на промоционалния продукт, което създава съмнения за недобросъвестни действия на търговската верига
Снимка: Красимир Свраков
Комисията за защита на конкуренцията започва разследване на една от големите вериги супермаркети в България - BILLA заради промоция на олио. Производството срещу веригата е факт след сигнал на Комисията за защита на потребителите, става ясно от документите по процедурата в КЗК.
Регулаторът посочва, че причината за разследването е установена липса на количества олио в промоция на цена от 3.29 лв., която е била включена и в брошурите на веригата. Липсите са установени при проверка на обект от КЗП в Монтана.
Констатирано е, че от посочения продукт няма налични количества в обекта, както и липсва информация за потребителите относно предстояща доставка. Налични за продажба са други видове търговски марки слънчогледово олио, които се предлагат на по-високи цени, пише в решението на регулатора.
Въз основа на констатациите КЗК преценява, че се създават основателни съмнения за недобросъвестни действия на търговската верига, които могат за увредят интересите на другите конкуренти.
Припомняме, че само преди ден Комисията за защита на конкуренцията обяви, че ще проверява и производители, и търговци на хранителни стоки от първа необходимост за евентуално наличие на нарушения. Това се случи, след като цените на олиото стигнаха до 7 лв. за литър миналата седмица на места, а в събота граждани масово се презапасяваха с олио.