КЗП предупреди за подвеждащи \"ол инклузив\" оферти

Често има разминаване между обещаното и реално предоставеното

КЗП предупреди за подвеждащи \
912 ~ 1 мин. четене

Чадърът и шезлонгът не са част от задължителните услуги в почивките "ол инклузив", но ако хотелиерът или туроператорът ги е включил в пакета за лятната почивка, е длъжен да ги изпълни. За това предупреди председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов в ефира на bTV.

Наредбата, с която официално се въвежда понятието "ол инклузив" (аll Inclusive или всичко включено в цената), изброява изчерпателно услугите, които задължително трябва да бъдат предоставени под тази формулировка и сред тях чадъри и шезлонги не фигурират.

„Хората се облъчвани с най-различни оферти от типа „ултра ол инклузив“ и т.н., но подобни легални дефиниции няма и е въпрос на интерпретация на тези, които ги предлагат“, заяви Маргаритов, цитиран от пресцентъра на регулатора.

Председателят на КЗП обърна внимание на това, че по-често разочарованието е резултат от разминаването между очакванията на потребителя и реално полученото. „Добре е да обръщаме внимание какво точно ни се предлага с офертите и очакванията ни да не надхвърлят това, което е в рамките на разумното за предложените услуги с оглед на цената, която се изисква да заплатим за тях”, препоръча още Маргаритов.

Той припомни, че за всеки проблем като разминаване между обещаното и реално предоставеното, несъответствие на категоризацията или липса на определен тип услуги потребителите могат да потърсят съдействие от самия хотелиер или от туроператора, когато резервацията е чрез посредник. Ако не получат необходимото внимание и грижа, биха могли да сезират Комисията. 

Подкрепи Economic.bg