Легендарните черни таксита запазват позициите си в Лондон
Съдебно дело дава право единствено на тях да шофират в бус лентите
Емблематичните черни таксита в Лондон бяха подложени на сериозен натиск от страна на приложението Uber и други таксиметрови компании, след като те изявиха желание да използват бус лентите в английската столица.
Добрите новини за черните превозвачи дойдоха от съдебната система, която взе решение да не разреши на съперниците им да използват въпросните ленти, което ще окаже сериозно влияние върху потребителското търсене на таксиметрови услуги в Лондон, съобщава abc news.
Така скъпите черни таксита ще са единствените, които ще се възползват от правило, което им позволява да се предвижват по-бързо в определените за автобуси ленти. Конкуренти като Uber и по-евтините компании, известни като minicabs ще трябва да се съобразяват с натовареното движение.
Правилото бе оспорено от частната фирма за таксиметрови превози Addison Lee, която отдавна твърди, че черните таксита се възползват от нелоялна държавна подкрепа.
Съдът на Европейския съюз обаче не е на същото мнение и взе страната на черните таксита, като отхвърли аргументите, че политиката за автобусните ленти нарушава европейските закони за конкуренцията.
Базираният в Люксембург съд на Европейския съюз обясни решението си с констатацията, че работещите норми не използват държавни средства за придаване на избирателно икономическо предимство на черните таксита. Според Темида черните коли не са сравними с конкурентите си, защото само те имат право да вземат клиенти без предварителна резервация.
Шофьорите на черните таксита са обект на строги стандарти по отношение на своите превозни средства, тарифите и знанията си за Лондон, докато тези стандарти не се прилагат за minicabs, се казва в решението. Те се явяват по-скоро екскурзоводи, отколкото шофьори, а колите им са емблематична атракция, която може да се види само в Лондон.
Според законодателният орган протекционната политика в полза на черните таксита ще спомогне за ефективността и на градския транспорт, а явно ощетени ще останат частните фирми и предлагащите услуги, базирани на смартфон приложенията Uber и Hailo.
Таксиметрови шофьори в Лондон реагираха гневно на решението и организираха шумни протести, които доведоха до блокиране на трафика в Лондон.
За разлика от конкурентите си шофьорите на черните таксита са самонаети и притежават автомобила си. Много таксиметрови шофьори да се гордеят със своите знания за улиците и забележителностите на Лондон. Абсолютно всеки, който реши да кара черно такси първо трябва да премине тест „на знанието“.