Любопитната връзка между годежните пръстени и COVID-19
Търсенето на бижута в САЩ скача драстично с отшумяването на пандемията
Сватбената индустрия се възстановява заедно с отшумяването на пандемията в САЩ, където все повече американци се готвят за решителна житейска крачка. Представители на бижутерийния бизнес в страната отчитат ръст в продажбите на годежни пръстени, пише CNN в свой анализ. Изглежда, че тържествата, включително отложените заради COVID, се завръщат.
Търговците на бижута коментират, че са забелязали огромни скокове в търсенето и продажбите през април и май. Периодът съвпада с ускорилата се по това време ваксинация срещу коронавируса в страната. Кайл Саймън от нюйоркската The Clear Cut коментира, че клиентите са възобновили търсенето на пръстени, защото най-накрая могат да пътуват и да планират почивките си. Конкретно неговата компания е затрупана от поръчки, споделя той, посочвайки продажбите са скочили четирикратно през май 2021 г. в сравнение с предходната година.
Марк Брауманд, основател и президент на бижутерийната Mark Broumand Inc., базирана в Лос Анджелис, също отбеляза огромен ръст в търсенето и продажбите.
Любовта е това, което наистина задвижва всичко по време на пандемията.“
През юни 2020 г. продажбите на компанията са намалели с 40% в сравнение с предходната предпандемична година. По същото време на 2021 г. те са с 20% по-високи от тези през същия месец на 2019 г.
COVID наду спестяванията
Милиони американци се сблъскаха с огромни икономически загуби по време на пандемията, но някои – успели да запазят работата си – все пак са спестили пари. Една от причините е невъзможността за харчене за пътувания и за излизания в ресторанти и барове.
Много домакинства разполагат с повече спестявания, отколкото някога досега са имали“, коментира финансовият анализатор Грег Макбрайд. И добавя, че с отварянето на икономиката тези пари ще проникнат обратно в нея, за да я задвижат.
Бижутерът Стефани Готлиб отбелязва, че церемониите може и да са по-скромни, но това развързва кесиите на клиентите за пръстени и накити. „Средната ни цена за пръстени се е повишила значително резултат на COVID”, посочва и Брена Лайдън, основател и главен изпълнителен директор на Everly Rings и East West Gem Company.
Задържането на търсенето и спадът в производството поради ограниченията срещу вируса доведоха до глобален недостиг на диаманти по време на пандемията. „Трудно подготвих производството, за да поддържам търсенето“, коментира Катажина Зигнерска Росалес, основател и дизайнер на Kasia Jewelry в Солана Бийч, Калифорния.