Люис Хамилтън инвестира във верига за бургери без месо

Neat Burger открива първия си обект в Лондон на 2 септември

Люис Хамилтън инвестира във верига за бургери без месо

Снимка: Neat Burger

Пилотът от Формула 1 Люис Хамилтън си партнира с импресарио на нощен клуб и ранен инвеститор в компания за алтернативно месо, за да подкрепи верига бургери от месо на растителна основа, съобщава "Гардиън".

Neat Burger, която в понеделник - 2 септември, ще открие първия си обект на лондонската Риджънт Стрийт, в момента набира до 15 млн. паунда, за да финансира разширяването си. Тя планира ресторанти в Ковънт Гардън и Кингс Крос, както и стартиране в САЩ през следващата година и има за цел да отвори 14 търговски обекта в цяла Европа през следващите две години.

Съинвеститори на Хамилтън са италианският предприемач Томазо Чиабра - един от първите поддръжници на американския производител на вегански бургер Beyond Meat - и Райън Бишти, който е собственик на нощните клубове Cirque le Soir в Лондон, Манчестър, Барселона и Миконос, а също така обновява емблематичния клуб Windmill в Сохо.

Бишти каза: „Ние не се стремим към веганите или нишата на хората, хранещи се на растителна основа, ние се стремим да променим хората, които ядат месо. Ние сме част от движение, което набира скорост, когато в света се случват пожарите в Амазония, обзлесяване, намаляване на култури и земеделие. Това е перфектен начин да направите промяна".

Той допълни, че готвачите на Neat Burger са работили 10 месеца с базираната в Лос Анджелис компания Beyond Meat, за да разработят своя собствена смес, базирана на комбинация от алтернативните меса в бургерите на американската компания.

Beyond Meat, която прави бургери на базата на грахови протеини от жълт грах и използва сок от цвекло, за да наподобяв червенината на месото,, се присъедини към фондовия пазар в САЩ през май и акциите й от тогава се покачиха със 150%, оценявайки бизнеса на близо 10 млрд. долара.

Преди това си партнира с британската верига ресторанти Honest Burgers във веган бургерите и също така работи с KFC в САЩ, за да създаде безмесна версия на пилешките хапки и крилца на веригата за бързо хранене.

Броят на веганите във Великобритания е нараснал от 150 000 през 2014 г. до 600 000 през 2018 г. и все повече хора решават да се откажат от месото, поне няколко дни в седмицата. Затова производителите, супермаркетите и ресторантите сега се опитват да спечелят пари от тази нова тенденция, коментира изданието.
Коментари: 0