Maersk инвестира $1.4 млрд. в кораби, задвижвани с метанол
Най-голямата в света компания за превози на контейнери ще разчита на Hyundai Heavy Industries да произведе корабите
Датската компания Maersk поръчва осем големи плавателни съда, които ще бъдат задвижвани от така наречения „въглеродно неутрален метанол“. Най-голямата в света компания за превози на контейнери заяви, че корабите ще бъдат построени от южнокорейската Hyundai Heavy Industries и ще имат капацитет да превозват около 16 хил. контейнера. Според редица доклади всеки кораб ще струва 175 млн. долара, което прави общите разходи 1.4 млрд. долара, съобщава CNBC.
Във видео съобщение Мортен Бо Кристиансен, ръководител на декарбонизацията на Maersk, заяви, че корабите ще плават до 2024 г. Той добави, че така компанията ще спести милиони тона въглероден диоксид всяка година.
„Допълнителните капиталови разходи, които ще позволяват работа с метанол, както и с конвенционално гориво с ниско съдържание на сяра, ще бъдат в диапазона на 10-15% от общата цена“, се казва в изявление на компанията. Споразумението с Hyundai Heavy Industries предвижда доставка и на още четири допълнителни контейнеровоза през 2025 г.
Европейската енергийна компания на Дания и нейното дъщерно дружество REintegrate, ще създадат съоръжение за производство на неутрален метанол. Така заводът ще произвежда приблизително 10 хил. метрични тона е-метанол, използван от корабите на Maersk всяка година. Метанолът ще бъде произвеждан от възобновяема енергия и биогенен въглероден диоксид, като производството на горивото за Maersk ще започне през 2023 г. Американската агенция за опазване на околната среда описва биогенните източници на емисии като „емисии, идващи от естествени източници“.
Екологичният отпечатък на корабоплаването е значителен. Според Международната агенция по енергетика през 2019 г. международното корабоплаване е отговорно за приблизително 2% от „глобалните емисии на CO2“.