Наградиха водещи марки в България с отличието Superbrand
Церемонията се провежда за шеста поредна година
За шести пореден път глобалната организация Superbrands връчи своите награди за отличен брандинг на водещи потребителски и бизнес марки на българския пазар на тържествена церемония в Sofia Event Center. На събитието беше представено и шестото официално издание, представящо пътя към успеха и съвременните достижения на 37 от най-силните брандове в страната, както и значимостта на техните социално отговорни каузи.
За втори път у нас световната брандинг организация връчи и две почетни награди. Тенис звездата Григор Димитров беше отличен с почетна статуетка за принос в промоцията на бранда България по света. Оперната прима Веселина Кацарова получи почетен приз за принос в промоцията на българската култура по света.
„Ако в най-развитите страни на Европейския съюз брандовите лидери се утвърждават десетилетия, то българските марки имат едва 10–20 годишна история. Именно по тази причина усилията за налагането им са многократно по-трудни, отколкото на техните европейски събратя по съдба. Българските брандови лидери заслужават поздравления от сърце, от душа и от разум – те са изстрадани лидерства!“, заяви проф. Боян Дуранкев, дългогодишен член на експертното жури на Superbrands Bulgaria.
„Superbrands е широка платформа за споделяне на успешно реализирани в практиката идеи в близо 90 страни по света. Със сигурност голяма част от идеите и добрите практики на бизнеса могат да бъдат ефективни и приложими и в управлението на страната. Един от главните фокуси в работата на екипа е бил най-ценният за всички нас бранд – България. За неговата промоция по света глобалната организация учреди и сега за втори път връчи двете почетни награди – на нашия изключителен млад талант Григор Димитров и на оперната прима Веселина Кацарова, определяна като мецосопран номер едно в света“ каза Мила Векова, представител на Superbrands за България.
Методиката на подбор и оценяване на брандовете е универсална за всички 90 страни, реализиращи промоционалната програма Superbrands. Селективният процес се осъществява на два етапа: чрез конфиденциално гласуване на членовете на независимото експертно жури – Борда на Superbrands Bulgaria, и чрез национално гласуване на потребителите в интернет. Това дава възможност експертното мнение да се разгледа успоредно с мнението на потребителите.
Глобалната организация Superbrands предоставя право на квалифицираните марки да участват в официалното издание за България за 2017–2018 г., както и да използват официалния символ на Superbrands в своите маркетингови комуникации, за да покажат на потребителите и на партньорите си постигнатото високо признание за отличен брандинг.
Най-силните марки на българския пазар (Superbrands Bulgaria 2017–2018)
ПОТРЕБИТЕЛСКИ МАРКИ (Business-to-Consumer)
- 24Kitchen
- АДРЕС
- adidas
- BOSCH
- Димитър Маджаров
- Deroni
- Dir.bg
- Domaine Boyar
- DOMKO
- Dulcolax
- ЗОРА
- Fibank
- Lidl
- Мтел
- Magne B6
- NO-SPA
- NOVA
- OMV
- Orange Center
- Oriflame
- Престиж
- ROIS
- Сливенска перла
- Turkish Airlines
- УниКредит Булбанк
- Visa
- Vitagold
- Walmark
БИЗНЕС МАРКИ (Business-to-Business)
- Arteks Engineering
- Jobs.bg
- Kreston BulMar
- Netinfo
- Пенков, Марков и партньори
- René Gourmet Group
- СОТ 161
- SEG
- Unimasters Logistics Plc