Най-големите автомобилни компании
Електрическата Tesla вече е в челната четворка, въпреки скромните продажби
Автомобилният бизнес може и да се променя – движейки се от използването на бензин и дизел към по-екологични горива, но компаниите в сектора продължават да са с огромно значение за глобалната икономика.
Изглежда невероятно някой да не е чувал за марките Ford, GM, BMW, Mercedes, VW, Peugeot, Renault, Toyota, Honda или Nissan. Те са толкова популярни, тъй като присъстват в огромна част от ежедневието по света.
През последните няколко години на автомобилния пазар се намести нов играч – изцяло насечената към електрическите автомобили Tesla. Популярността на американската компания расте толкова бързо, че инвеститорите са я наредили сред най-големите по пазарна капитализация, въпреки че все още е „джудже“ по продажби.
Visual Capitalist представя инфографика, която показва кои са най-големите брандове на пазара (по пазарна капитализация), от коя държава са (основаването им) и какво е било класирането през други години.
Графиката по-долу ясно показва, че доминиращи на пазара все още са германските и японските марки, следвани от американските конкуренти.
От по-долу представената инфографика се вижда как се представя Tesla през последните 5 години. За този период пазарната капитализация за компанията се е увеличила близо 20 пъти.