Най-новият руски милиардер е алкохолен бос от Челябинск
Той има над 6700 магазина от веригата "Красное и Белое"

Най-новият милиардер в Русия се нарича Сергей Студенников и е изградил своето богатство от продажба на алкохол. Той създава дискаунт веригата от магазини за алкохол "Красное и белое" (Червено и бяло), стартирайки първо в Родния си Челябинск, разказва скорошен профил в "Блумбърг". Първият обект отваря именно в Челябинск преди 12 години.
Днес "Красное и белое" е най-бързо растящият търговец на дребно в Русия, с около 6 700 локации в цялата страна. За миналата година компанията отбелязва 50% скок на продажбите до 215 млрд. рубли (3,3 млрд. долара) и още 40% ръст тази година.
Как идва успехът
Значим фактор е необичайният бизнес модел на "Красное и Белое".
"Алкохолът е най-изгодната категория за най-големите търговци на дребно, но "Красное и Белое" разбива пазара. Веригата предлага по-богата гама от бира, вино и спиртни напитки на по-ниски цени и дори изпреварва веригите за хранителни стоки на собствения им терен - хранителните продукти.
Богатството на Студенников не идват само от това, че предлага на хората това, което искат, в големи вариации и на ниски цени.
Той също така ползва и някои противоречиви бизнес практики, които могат да се считат за неетични. Така например бивши негови служители разказват пред изданието, че след като работели за заплата от 25 000 рубли (380 долара), в края на месеца трябвало да плащат за непродадените количества алкохол. Според собственика на марката това било мотивираща мярка.
Въпреки това Студенников казва, че не е в бизнеса с алкохол само заради печалбите.
Той казва също, че иска да промени нагласите на руснаците към употребата на алкохол. Самият Студенников счита ,че пиенето в Русия било начин да се избяга от проблемите в реалния свят.
"Алкохолът трябва да бъде вкусът на живота. Погледнете Италия и Франция, където хората просто се наслаждават на виното и не се напиват до смърт."
Разбира се, Студенников е спечелил повече пари, отколкото е направил, за да насочи Русия към по-здравословно отношение към алкохола. Наскоро току-що го направи в сферата на милиардерите, където изглежда, че е разположен на границата на милиардера и не съвсем милиардера. Във всеки случай: Той се справя много добре.
И с финансиране от държавни банки, включително Сбербанк и ВТБ, Студенников казва, че няма намерение да забавя темпото.
"Отваряме всеки ден средно по шест нови магазина", споделя той в интервю във фоайето на хотел в руската столица, където прекарва толкова много време да обсъжда често противоречиви разпоредби с длъжностни лица, че свята да премести седалището си тук през следващата година.
Разрастването позволява на "Красное и Белое" да съперничи на вериги като Dixy и Auchan и да предизвика Lenta за третото място сред руските вериги до 2021 г., според Infoline, изследователска група, базирана в Санкт Петербург. Пазарните лидери X5 и Magnit, които са прекарали години в изучаването на стратегиите си, сега са се договорили помежду си да спрат ожесточената конкуренция.
Стратегията на Студенников е да предлага много видове алкохол и малко хранителни стоки, като желанието за печалба дава предимство на рафтовете на този доставчик, който даде най-ниската цена.
Броят на продуктите във всеки магазин е около 1300 , като две трети от тях са алкохолни.
Стандартният магазин изглежда съвсем обикновено, направен от евтини строителни материали, а фасадата е боядисана наполовина в червено, наполовина в бяло. Това придава на обектите, които са големи около 80 кв. метра - като обичаен двустаен апартамент, нещо като ретро-съветски външен вид, подходящ за самата марка.
Компанията има над 100 000 служители.