Най-силните слогани на световните брандове
Една от основните цели на слогана е да отличава дадена марка и нейните продукти от останалите
Слоганът е един от най-мощните инструменти за бизнеса. Правилото е да е запомнящ се, кратък и въздействащ, като представя същността на бранда само с няколко думи.
Печелившият слоган може да привлече нови клиенти и да задържи лоялните, което го прави важен аспект на маркетинга. Някои са толкова въздействащи, че стават емблема на компанията и се помнят с години от обикновените потребители.
За да определи най-популярните слогани в Америка, CEOworld (бизнес списание и сайт за новини в сферата на икономиката) анализира 50 от най-добрите слогани на всички времена от рекламния блог на Quality Logo Products.
От финансовите отчети и уебсайтовете на компаниите са взети предвид и последните годишни приходи на всяка марка.
Ето кои влизат в Топ 10 на най-успешните слогани на световните брандове:
- Just Do It (Nike)
- Think Different (Apple)
- Where’s the Beef? (Wendy’s)
- Open Happiness (Coca Cola)
- Because You’re Worth It (L’Oreal)
- Melts in Your Mouth, Not in Your Hands (M&M’s)
- A Diamond is Forever (De Beers)
- The Breakfast of Champions (Wheaties)
- America Runs on Dunkin’ Dunkin’)
- Can You Hear Me Now? (Verizon)
Много популярни марки с емблематични слогани продават достъпни и еднократни потребителски продукти като бърза храна, зърнени закуски, бира и захарни изделия.
В списъка обаче фигурират и компании, които предлагат услуги и стоки за дълготрайна употреба, като Apple, De Beers, The New York Times, Airbnb, Toyota и др.
Най-дългият слоган в списъка е от девет думи, а повечето са още по-кратки – от две до пет думи. Например емблематичният слоган на Nike Just Do It ("Просто го направи") е само три думи.
Една от основните цели на слогана е да отличава дадена марка и нейните продукти от останалите.
Например слоганът Eat Fresh ("Яж прясно") на Subway го отличава от веригите за бързо хранене, като внушава, че храната му е по-свежа и по-здравословна. Слоганът на Walmart - "Спести пари. Живей по-добре" акцентира върху ниските цени като основно предимство пред конкуренцията.
Някои слогани подчертават и специфични характеристики на продуктите. Например Melts in Your Mouth, Not in Your Hands ("Топи се в устата, а не в ръцете") на M&M's подчертава, че бонбоните са създадени, за да издържат на високи температури, без да се разтопят.
Докато някои слогани са се превърнали в синоним на дадена марка, други вече са подменени, тъй като освен, че продуктите не са актуални, времената и психологията на клиентите също са различни.