Нова авиокомпания разпродаде първите си полети за 11 минути
Нейният основател е пилот и наследник на друга от големите авиокомпании в страната

© ECONOMIC.BG / STARLUX
Пускайки първите си полети през януари 2020 г., тайванската стартираща авиокомпания STARLUX може да бъде първият нов играч от 30 години насам, който ще навлезе на двуполюсния авиационен пазар на острова. Превозвачът, наричан Първата луксозна бутикова авиокомпания, успя да предизвика истински бум, дори преди първият му самолет да излети във въздуха.
Единадесет минути след откриването на продажбите на билети онлайн на 16 декември, превозвачът, базиран в Тайпе, разпродаде всички места в първите си три полета - Тайпе-Макао, Тайпе-Пенанг и Тайпе-Дананг.
Но както наблюдателите в авиацията, така и широката общественост са привлечени по друга причина: Драма за наследство с участието на основателя на STARLUX Чанг Куо-уей, която е толкова сочна, че местните медии го наричат „принц Хамлет“ на авиационната индустрия, разказва CNN.
Тази шекспирова приказка започва през 2016 г., когато Чанг Юнг-фа, основател на тайванската група Evergreen и авиокомпания EVA Airways, почина на 88-годишна възраст, като започна битка за това кой ще поеме един от най-големите семейни конгломерати на острова.
Чанг, 49-годишен, който беше председател на EVA от 2013 г., разкри, че покойният му баща го е определил за наследник на компанията майка Evergreen в завещанието си.
Обичана фигура в авиационната индустрия, известен със своята откровеност и експертиза, синът беше натрупал опит, работейки за EVA Airways като самолетен техник и пилот.
Но тъй като е най-малкият син и единственото дете на втората съпруга на Чанг Юнг-фа, повишението на Чанг Куо-уей запали семейната вражда. Скоро след това той беше отстранен от EVA като председател на борда на заседание, свикано от членове на семейството.
Няколко месеца по-късно той обяви, че смята да пусне своя собствена авиокомпания - STARLUX Airlines.
Местните медии го нарекоха План за отплата в стил Хамлет.
Очакването за старта на новата авиокомпания се разраства, тъй като двете основни компании на Тайван - EVA Airways и China Airlines, бяха поразени от стачки и вътрешни конфликти.
China Airlines и нейният екипаж постигнаха споразумение след едноседмична стачка през февруари 2019 г., докато EVA Airways претърпя 17-дневна стачка през юли, най-дългата в историята на авиацията в Тайван.
Но според екипа на STARLUX, Чанг не търси възмездие.
Дали базираната в Тайпе STARLUX може или не може да надмине останалите основни играчи на острова, остава да видим, но със сигурност тя ще промени авиационния пазар на Тайван.
Авиокомпанията представя ново поколение пътнически самолети, включително A321neo и A350-1000, като "и двата дебютират за първи път в Тайван", казват от компанията.
Всъщност STARLUX е първата тайванска авиокомпания, която е оборудвана с A321neo - всичките 10 от тях ще бъдат доставени до края на 2021 г. STARLUX подписа най-голямото споразумение в страната за покупка на Airbus, закупувайки 17 самолета A350XWB през март 2019 г.
Самият Чанг пилотира първия A321neo на STARLUX до Тайпе от Хамбург миналия месец.
"Флотът ще нарасне до 27 самолета до края на 2024 г. и 50 до края на 2030 г.", добавят от компанията.
Безплатен Wi-Fi с основен достъп (текстови съобщения само за пътници в икономична класа) ще бъде предлаган и за двата класа на всички полети на STARLUX - също за първи път в Тайван.