Онлайн ни свързва и дели

Интернет като с магическа пръчица продължава да променя представите ни за пазаруване, за общуване и за всичко

Онлайн ни свързва и дели

Снимка: Pixabay

Автор: Яна Колева

Дигиталната трансформация продължава. Осезаемо се променят не просто представите за всичко, а и всичко започва да се прави по нов начин. Онлайн е непозната дума само за хора, които ползват телефона единствено за „ало-ало”, а компютърът е кутия, чието тайнство все още не ги е очаровало. Ако не сме онлайн, все едно не съществуваме. И затова „онлайн” ни свързва и „онлайн” ни дели.

Търговия с ново лице

Онлайн като с магическа пръчица промени представата за търговия и пазаруване. Този феномен преобразява и поведението на потребителите, и работата на самите търговци. Клиентите стават все по-информирани, те сравняват, наблюдават, поръчват и връщат, когато не са доволни. С телефон в ръка купуват както самолетни билети и ваканционни пакети, така храна, дрехи, мебели, всичко. Те имат широк достъп, при който националните граници и пазари нямат значение. Същевременно на търговците им се налага да се надпреварват едни с други, предлагайки продукти и услуги чрез нови технологии. Онлайн търговията е в своето победно настъпление, което раздвижи и цялата традиционна търговия.

Двигател на промяната

Ако искате да продавате, насочете се към онлайн търговията, дори и да разполагате с огромна верига магазини в реалния свят – това е съветът към всички, които смятат, че търговията може да е средство за препитание или за добра печалба. В Китай дори продукти от първа необходимост масово се купуват онлайн, което е знак, че рано или късно това ще стане практика и у нас. Удобството, бързината, неограниченото разнообразие са двигател на електронната търговия. В България тя все още е с малък дял, но расте с бързи темпове.

Интеграция

Всеки, който онлайн ви предлага безплатна услуга, ще може да печели чрез вас, като включва фyнĸции зa интeгpaция нa eлeĸтpoннa тъpгoвия. Това пoзвoлявa нa пoтpeбитeлитe дa тъpcят и cпoдeлят бpaндoвe и пpoдyĸти диpeĸтнo в конкретното приложение или платформа, която ползват. Така и eлeĸтpoннaтa тъpгoвия променя своя облик. Пpeдимcтвото да се правят покупки пpeз мoбилнo пpилoжeниe за безплатни разговори например пpeд изпoлзвaнeтo нa oнлaйн мaгaзини e, чe вcичĸo cтaвa нa eднo мяcтo - oт тъpceнe, cпoдeлянe и oбcъждaнe нa пoĸyпĸaтa, дo диpeĸтнaта ĸoмyниĸaция c бpaндa и избopа нa пpoдyĸти. Става практика пpилoжeниeтo да пpeдлaгa cтoĸи, oт ĸoитo потребителите дa избиpaт, дa ги cпoдeлят и oбcъждaт в чaтa и нaĸpaя дa oтидaт нa caйтa или пpилoжeниeтo нa тъpгoвeцa, ĸъдeтo дa зaвъpшaт пoĸyпĸaтa.

Работа от дистанция

Дори наемането на хора става по нов начин. Добър пример е онлайн платформата Upwork, която свързва работодателите с точния за тях човек. През нея се разменят услуги за над 1 млрд. долара годишно. Обхватът на дейностите е широк - IT, дизайн, счетоводство, маркетинг и почти всичко, което може да се върши дистанционно. В същото време компанията разполага с… над 12 млн. специалисти и 5 млн. работодатели. Създадена е през 2015 г. след сливането на двете платформи за фрийлансъри Elance и oDesk. Използва се усъвършенстван алгоритъм за по-детайлен профил на специалистите.

Всепоглъщащите платформи

Интернет пространството става все по-сложно и все по-труден е отговорът какво точно е „уеб“. Facebook превзема мрежата по такъв начин, че ако искате вашата публикация да се чете, трябва да я публикувате там. Но Facebook също така показва съществуващи страници вътре в своето приложение. Уебсайтът на бъдещето ще е нещо, вградено в друго приложение. Тази тенденция вече се наблюдава в Китай, където има огромни платформи като популярната социална мрежа WeChat. И когато потребителят продава и купува продукти, използва сайт, но той се показва вътре в самата WeChat. А и потребителите вече не се вълнуват дали пред себе си имат уебсайт, щом през платформата, която ползват, получават конкретен достъп до всичко, което им е нужно. 

Промяната е постоянен процес.

Коментари: 0