Първият китайски въздушен лайнер
ARJ21-700 се очаква да започне редовни регионални полети през април-май 2015 г.

© ECONOMIC.BG / АП
След десетилетие подобрения и промени, първият въздушен лайнер китайско производство най-накрая получи одобрение от властите в страната за превоз на пътници. Моделът ARJ21-700 на държавната компания Comac е направен с цел да конкурира самолетите на западните авио пазари.
Първите тестови полети на ARJ21-700 бяха през 2008 година, но след това се наложиха много поправки и това отложи срока за пускането му в употреба.
Сега Aviation Week съобщава, че първите два джета ще бъдат доставени на местната авиокомпания Chengdu Airlines през април и май 2015 г.
Очаква се 90-местните самолети ARJ21-700 да се използват предимно за регионални полети в Китай.
Самолетът ще бъде конкурент на модели като Bombardier CRJ-900 и Embraer E175.
Машината е с два двигателя General Electric CF34.
Освен моделът 700, Comac планира в следващите години да направи по-голям модел – 900.
Comac работи и върху по-голям лайнер - C919. Той ще конкурира Boeing 737 и Airbus A320. За него вече са заявени близо 400 поръчки.
ARJ21 приключи северноамериканските си летателни тестове през април 2014 г.
Джетът ще се произвежда във фабриката на Comac в Шанхай.
Кабината на самолета ще е с по 5 седалки на ред.
Първият китайски джет за търговски полети Y-10, правен през 70-те години на миналия век, така и не е пуснат в употреба.
Намеренията на Comac са да насочи продажбите на ARJ21 към китайски регионални превозвачи. Според производителя, вече са направени 252 поръчки поръчки за самолета. Засега обаче не се разкрива цената на една машина.
Очаква се новите ARJ21 да оперират в Западен Китай, където заради неравния терен няма изградени железопътни връзки.
Целта на Comac е ARJ да отговоря напълно на китайските, американски и европейски авиорегулации.