Пазарът на таблети отново бележи спад
Това е десето поредно тримесечие на спад на продажбите

© ECONOMIC.BG / Pixabay
През първото тримесечие на 2017 г. на световния пазар са били продадени 36.2 млн. таблета, което е с 8.5% повече спрямо сщия период на предходната година. Това сочат предварителните данни на анализаторската компания IDC, цитирани от Business Insider. Това е десетото поредно тримесечие на спад на пазара на таблети и най-ниската стойност от 2012 г. насам.
Според данните на IDC резултатите са такива най-вече заради спада на употребата на традиционните таблети и наблюдавания възход на смартфоните с голям екран и конвертируемите лаптопи със сензорни дисплеи.
Таблетите iPad Pro или Surface Pro на Microsoft, които идват с клавиатура, не успяват да заменят компютрите, а и са значително по-скъпи. Същевременно се забелязва тенденция към уеднаквяване на устройствата.
Бумът на таблeтите бе в периода 2010 - 2013 г., като от тогава насам се наблюдава отдръпване от този тип устройства. Негативните тенденции на пазара на таблети се затвърждават с всяко следващо тримесечие.