Pepsi пуска на пазара прeбиотична кола
Американската компания следва здравословния тренд в САЩ, който би могъл да спаси продажбите ѝ

© ECONOMIC.BG / Pepsi
PepsiCo ще пусне на пазара пребиотична кола под едноименната си марка газирани напитки. Компанията обяви, че продажбите на новия продукт започват тази есен.
Pepsi Prebiotic Cola идва само четири месеца след като гигантът в производството на напитки обяви придобиването на новосъздадената Poppi за 1.95 милиарда долара.
Консумацията на газирани напитки като цяло е спаднала през последните две десетилетия в САЩ. Но пребиотичните газирани напитки, задвижвани от Poppi и другия новодошъл на пазара Olipop, спечелиха потребителите, фокусирани върху здравето.
Преди сделката Pepsi съобщи, че е имала идея да пусне своя собствена здравословна газирана напитка под марката Soulboost, но е отменила тези планове.
Тъй като търсенето на напитките ѝ намалява на вътрешния пазар, компанията се насочва към здравословните тенденции, като например манията по протеини и фибри, за да привлече клиенти. През второто тримесечие обемът на продажбите на напитките на компанията в Северна Америка се е свил с 2%.
Потребителите ще могат да купуват Pepsi Prebiotic Cola онлайн от есента, а от търговците на дребно – следващата година. Новата напитка съдържа три грама пробиотични фибри – един грам повече от газираната напитка Poppi – но само една трета от съдържанието на фибри в Olipop.
Новата напитка съдържа и пет грама тръстикова захар. В САЩ класическата Pepsi се подслажда с царевичен сироп.
Изкуствените подсладители и царевичният сироп с високо съдържание на фруктоза са подложени на критики от министъра на здравеопазването и социалните услуги Робърт Ф. Кенеди-младши и неговата програма „Направим Америка отново здрава“. Президентът Доналд Тръмп, дългогодишен фен на подсладената с аспартам диетична кола, заяви в публикация в социалните медии в сряда, че Coca-Cola се е съгласила да върне „ИСТИНСКАТА тръстикова захар“ в едноименната си газирана напитка, която в САЩ съдържа царевичен сироп. Компанията не е потвърдила твърдението на президента.
От своя страна, Coca-Cola представи своята марка прeбиотична газирана напитка Simply Pop през февруари на потребителите на Западното крайбрежие и в Югоизточната част на САЩ – само седмици преди Pepsi да обяви сделката с Poppi.