Плановете на Apple за виртуалната и добавена реалност
Подходът на компанията към AR и VR е по-различен от този на конкурентите
Тази седмица Apple обяви плановете си за бъдещето по време на конференцията на разработчиците WWDC 2017. Наред с представянето на своя „умен“ домашен асистент Home Pod и новостите около iOS 11, iMac и iPad, компанията сподели повече подробности и за визията си в сферата на добавената реалност (AR) и инструментите за развитие на виртуална реалност (VR).
Въпреки че не изглеждат като нещо революционно ново, те ще са градивните елементи на технологиите на Apple, пише Business Insider.
Ако днес запитате технологичните компании кое ще е онова, което ще замени смартфоните в бъдеще, повечето отговори вероятно ще се въртят около преносимите AR устройства, които надграждат реалния свят с дигитални изображения.
Micosoft вече представи своите HoloLens очила, Google работи по своя проект Tango за Android устройства и планира един ден да доставя очилата Google Glass. Facebook пък представи плановете си в областта преди няколко месеца, когато Марк Зукърбър обви, че AR очилата един ден ще заменят всички екрани в живота на потребителите.
Различният подход на Apple
Технологичният гигант не представи нито AR очила, нито пък пророкуваха какви ще са бъдещите устройства. Вместо това Apple говори за нещо, което е много познато – iPhone. От компанията дадоха повече яснота за възможностите на разработчиците да изграждат AR приложения за телефон.
Когато през есента iOS 11 стане публично достъпна за десетки милиони устройства на Apple, компанията вече ще е готова с най-голямата платформа за добавена реалност. Предимството в случая е, че потребителите няма да имат нужда от футуристични устройства, а ще могат да я ползват с вече наличните си смартфони след една проста актуализация на софтуера.
Голямата промяна, разбира се, няма да настъпи веднага. Първоначално iPhone ще може да полза AR предимно за игри и развлекателни приложения. Героят Пикачу от Pokémon GO например ще изглежда по-реалистичен, както и ще можете да изграждате виртуални модели на Lego върху масичката си за кафе.
В дългосрочен план предимството на тази концепция е, че Apple вече ще им набор от разработчици, посветени на въпросната платформа. Така, ако компанията се реши да създаде смарточила или друго футуристично устройство, тя ще е с едни гърди пред конкурентите, които се стремят да печелят на гърба на разработчици.
Виртуална реалност за професионалисти
Въпреки колебанията си дали да се ангажира с виртуална реалност, докато останалите компании бяха засмукани от първоначалния устрем в тази област, сега Apple заяви намеренията си по-категорично. Анализаторите определят момента като подходящ за компанията от Купертино, която представи нов набор от инструменти в софтуера MacOS Sierra, който позволява на разработчиците да свързват слушалки VR и да създават 3D и VR съдържание.
Това решение не цели да привлече геймъри и VR ентусиасти. То е насочено по-скоро към най-специализираната група потребители на Apple и цели да им предостави инструменти, с които да създават съдържанието на бъдещето. Исторически погледнато компанията винаги е успявала да привлече към платформата си именно дигитални художници, режисьори и други визуални професионалисти. В тази връзка добавянето на инструменти за разработка на VR ще гарантира, че тези потребители имат всичко, от което се нуждаят, за да останат верни на Apple.