„Еконт“ излиза от пощенския бизнес
Компанията се отказва от модела „всичко за всеки“, за да се фокусира изцяло върху куриерските пратки и онлайн търговията до пролетта
© ECONOMIC.BG / Еконт/ Фейсбук страница
Компанията за куриерски услуги „Еконт“ предприема промяна в бизнес модела си. Дружеството вече няма да извършва пощенски услуги, а ще се фокусира изцяло върху куриерския си бизнес и обслужването на електронната търговия с малки пратки.
Новината бе съобщена лично от собственика на компанията и бивш министър на транспорта в кабинета „Петков“ Николай Събев. В обръщение към партньорите и клиентите, публикувано в социалните мрежи, той очерта новата визия.
Непрекъснатото възходящо развитие на „Еконт“ се дължи на иновациите, в това число и в бизнес моделирането, които идват като научени уроци или прозрения през определени периоди. Нашата бизнес визия е да бъдем иновативна платформа за съвършени логистични услуги за индивидуални клиенти и онлайн търговия“, посочва Събев.
Решението маркира края на дълъг период, в който „Еконт“ функционираше като оператор, конкуриращ пряко „Български пощи“ не само в доставките, но и в чисто административните и разплащателни функции.
Планът предвижда пощенските услуги да отпадат постепенно, като крайната цел е до началото на пролетта компанията да е изчистила портфолиото си от всички дейности, които не са пряко свързани с куриерската услуга. Така в близките месеци клиентите вече няма да могат да използват офисите на компанията за изпращане на писма, малки пощенски пратки, масов разнос на рекламни материали, както и за пощенските парични преводи.
Според ръководството, поддържането на хибриден модел вече не носи добавена стойност за основната група клиенти, които търсят бързина и качество в доставката на стоки. Събев е категоричен, че времето на логистичните компании, които се опитват да правят „всичко“, е отминало, и пазарът навлиза във фаза, в която печелят онези, които правят едно нещо, но по-добре от всички останали.