По-различният подход на Google към „умните“ асистенти
Компанията обяви много новости в сферата на изкуствения интелект по време не CES 2019

© ECONOMIC.BG / БТА
~ 2 мин.
Google и редица от нейните партньори обявиха по време на технологичния форум CES 2019 в Лас Вегас куп нови устройства и възможности, поддържащи гласовия асистент на компанията. Световният лидер при търсачките се стреми да създаде широк набор от продукти във всички възможни категории, които да поддържат базирания на изкуствен интелект (AI) виртуален помощник. Тези усилия са в част от надпреварата Amazon за по-добро позициониране на развиващия се пазар за гласови асистенти, пише Business Insider.
Ето някои от най-важните неща, които Google обяви на CES 2019 в тази сфера:
Новата инициатива „Assistant Connect“. Тя ще позволи на партньорите на Google да внедрят някои от AI функциите ѝ в своите продукти. Инструментите ще дадат шанс на компаниите да свържат устройствата си с „умния“ говорител Google Home. Комуникацията помежду има след това ще се извършва в облака на Google. Това означава, че прости дисплеи, показващи например времето или трафика, може да се свържат с други с микрофон, които пък да се ползват кат канали за гласови асистенти, без да имат внедрен „умен“ говорител.
Google работи и с имена като Samsung и Sonos, за да позволи на Google Assistant да контролира повече устройства в дома. Благодарение на партньорството например изкуственият интелект на Google ще може да управлява музиката през устройствата на Sonos, или да включва и изключва или регулира звука и каналите на телевизори Samsung.
Партньорите Anker и JBL пък представиха автомобилни адаптери, съвместими с асистента на Google. Така тези устройства, които се включват в превозните средства, ще дадат на потребителите още едно средство за достъп до Google Assistant. Те са предназначени за потребители с по-стари автомобили или такива, които не нямат вградена поддръжка за Android Auto.
Конкуренцията между Google и Amazon е в разгара си. Лидерът в електронната търговия се похвали миналата седмица, че е продал 100 милиона устройства с Alexa („умният“ асистент на компанията), но тази цифра бледнее в сравнение с единия милиарда устройства, колкото се очаква до края на този месец да е общият брой продукти, поддържащи Google Assistant.
Равносметката сочи, че Google има по-добри позиции предвид по-широкия обхват на своя изкуствен интелект, който се счита и за по-добър като цяло, но Amazon вече е установила лидерство на пазара по отношение на разпространението на своите говорители. Пазарът обаче все още се развива и тепърва ще ставаме свидетели на рокади. Предизвикателството пред Google и нейните партньори е да сложат колкото се може по-бързо своите устройства в ръцете на хората.