Пътната агенция подписа договора за играждане на тол системата
Две години процедурни игри и хватки приключват днес, заяви строителният министър
~ 1 мин.
Агенция "Пътна инфраструктура", представлявана председателя ѝ Дончо Атанасов, подписа днес договора за проектиране, изграждане и въвеждане на тол системата за товарните автомобили. Събитието се проведе в Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ), а ресорният министър Николай Нанков заяви, че доизграждането на част от автомагистралите ще се реализира с приходи от тол таксите.
„Ще изграждаме нови пътища, ще ги направим по-сигурни и безопасни. Достатъчният ресурс, с който ще разполагаме, ще е предпоставка за по-качественото му разходване и по-добрия контрол“, коментира министър Нанков. Според него основна задача е определяне на ставките за отделните пътища.
„На етап изграждане и внедряване трябва да се извършат две важни дейности – избор на обхват на републиканските пътища, които ще попаднат в тол системата. Има различни варианти - от около 8000 км първокласни и второкласни пътища и магистрали, до 75% от всички пътища. Но съм убеден, че втория вариант няма да бъде избран”, поясни министърът.
"Две години процедурни игри и хватки приключват днес, но благодаря на Агенция „Пътна инфраструктура" и на Министерството", добави Нанков.
По неговите думи тол системата ще въведе справедливия модел на таксуване, защото сега 70% от приходите на АПИ се формират от собствениците на леките автомобили. "А тези, които амортизират в пъти повече пътищата, плащат 30%“, обясни министърът. Той допълни, че през 2017 г. от винетните такси отчитаме рекордни постъпления – 352 млн. лв., което е с 25 млн. лв. повече от 2016 г. „Това доказва, че българските граждани пътуват повече, а и международният трафик се е увеличил в пъти“.
„Ще изграждаме нови пътища, ще ги направим по-сигурни и безопасни. Достатъчният ресурс, с който ще разполагаме, ще е предпоставка за по-качественото му разходване и по-добрия контрол“, коментира министър Нанков. Според него основна задача е определяне на ставките за отделните пътища.
„На етап изграждане и внедряване трябва да се извършат две важни дейности – избор на обхват на републиканските пътища, които ще попаднат в тол системата. Има различни варианти - от около 8000 км първокласни и второкласни пътища и магистрали, до 75% от всички пътища. Но съм убеден, че втория вариант няма да бъде избран”, поясни министърът.
"Две години процедурни игри и хватки приключват днес, но благодаря на Агенция „Пътна инфраструктура" и на Министерството", добави Нанков.
По неговите думи тол системата ще въведе справедливия модел на таксуване, защото сега 70% от приходите на АПИ се формират от собствениците на леките автомобили. "А тези, които амортизират в пъти повече пътищата, плащат 30%“, обясни министърът. Той допълни, че през 2017 г. от винетните такси отчитаме рекордни постъпления – 352 млн. лв., което е с 25 млн. лв. повече от 2016 г. „Това доказва, че българските граждани пътуват повече, а и международният трафик се е увеличил в пъти“.