Потребителите на Facebook публикуват все по-малко снимки и статуси

Техните дейности са ограничени до преглед на страници, както и натискането на бутона “Харесвам”

Потребителите на Facebook публикуват все по-малко снимки и статуси

Потребителите на най-голямата социална мрежа в света Facebook са все по-малко склонни да пускат лично съдържание и коментари към публикациите на другите, пише The Wall Street Journal, позовавайки се на резултати от проучване, проведено от GlobalWebIndex.

Изследването показва, че през третото тримесечие на 2015 г. само 34% от потребителите в мрежата са обновили статусите си и 37% са споделили собствени снимки. За сравнение през същия период на миналата година, тези проценти са били съответно 50% и 59%,

В същото време, 65% от анкетираните ежедневно са влизали в профила си за първите шест месеца на 2015 г., но техните дейности са ограничени до преглед на страници на други хора, както и натискането на бутона Харесвам”.

Според проведено проучване от Pew Research Center показва, че през 2010-2013 г. процентът на потребителите, които всеки ден актуализират статуса си е намалял от 14% на 10%, докато делът на тези, които го правят през няколко седмици е спаднал от 61% до 47%.

Представители на компанията отрекоха, че тези резултати представляват проблем, но тази година от Facebook започнаха да пускат различни напомняния, които могат да генерират интерес и да стават повод за дискусия: напомняне за събития, игри, любимите спортни отбори или съобщения за важни събития в страната и света.

Анализатори твърдят, че няма достатъчно данни за активността на потребителя. Публикуването на тримесечни резултати от "участието" (ангажираността) им, показва само една малка част от потребителското поведение, но не отразява това, което правят.

Преди няколко години, Facebook е по-подробни статистически данни, но се спря практиката след първичното публично предлагане през 2012 година.

Както подчертават експерти, забавянето по отношение на създаването на собствено съдържание не е голям проблем за социалната мрежа, тъй като тя получава най-много приходи от реклами. Въпреки това, в по-дългосрочен план, ако тази тенденция продължи, "Facebook може да изглежда доста сух и скучен", казва анализатор от GlobalWebIndex Mander.

Приходите на Facebook са нараснали с 36% през третото тримесечие на 2015 г., пише WSJ. Официалната отчетност на компанията ще бъде обявена в сряда.

Коментари: 0