Приемайки да рекламират всичко, „инфлуенсърите“ се превръщат в „досадници“
Според интернет предприемача Велизар Величков не трябва да има регулация на този нов за България бизнес модел

© ECONOMIC.BG / Pixabay
~ 2 мин.
За съжаление повечето „инфлуенсъри“ в България приемат почти всяка една оферта за реклама, като всичко зависи от парите. По-малките „инфлуенсъри“ взимат по 400-500 лева за пост, но има и такива, които взимат по 5-10 хил. на пост. Това каза интернет предприемачът Велизар Величков пред Bloomberg TV Bulgaria.
„Това приемане на почти всички рекламни оферти от българските „инфлуенсъри“ води от една страна до понижаване на ефективността за бранда, чиито продукти рекламира той, а от друга – най-вече самият „инфлуенсър“ започва да е досаден на потребителите си“, обяснява Величков. Според него „всеядното“ поведение на българските „инфлуенсъри“ в един момент води до това, че има твърде много рекламно съдържание в каналите и твърде малко съдържание, което добавя стойност в живота на последователите им. „В такива случаи „инфлуенсърите“ губят своя смисъл“, казва той.
Според него не трябва да има регулация на този вид бизнес, например „инфлуенсърите“ да са задължени да обявяват кога рекламират даден бранд.
„Регулацията трябва да е дотам, да си платят данъците, когато имат приходи. И разбира се, да не маркетират брандове, които са забранени от закона. Трябва да има личната етика и правила за всеки един „инфлуенсър“ какво е допустимо и какво не. Защото тези хора имат отговорност, защото те влияят на масите“, добавя Величков.
Той също така смята, че не е редно майки да използват децата си, само за да взимат пари от компании, които продават продукти за деца. Но той отдава тази масово разпространена практика в България на скорошното зараждане на този бизнес модел у нас. „Това за нас е нещо ново, появи се преди около 5 години като феномен и като всяко ново нещо се ползва широко и не се мисли много за последиците и негативите. Но лека полка ще се научим как да го ползваме“, добавя той.