Продажбите на луксозни стоки през 2015 г. надминаха €1 трлн.

Диамантените огърлици все още се разглеждат като сигурна инвестиция в една несигурна икономическа среда

Продажбите на луксозни стоки през 2015 г. надминаха €1 трлн.

Чрез растеж в някои големи пазари и свиването на други, продажбите на дребно на луксозни стоки по света надминаха 1 трилион евро за 2015 г., според новия доклад на международната консултантска компания Bain & Co.

Пазарът обаче се насочва към най-слабата си година от 2009 г. насам, повлиян негативно от комбинацията от сътресенията на борсите, силния долар и по-слабото търсене, пише Bloomberg. Според доклада на Bain & Co, световният пазар на луксозни стоки до края на годината ще премине границата от 1 трлн. евро.

От това печелят производителите на луксозни автомобили, чиито продажби отчитат ръст с 8%. В допълнение значително са е повишило търсенето на луксозни хотели (7%) и предмети от света на изкуството (6%). Но дизайнерските облекла, бижута и скъпи парфюми не могат да се похвалят със същите темпове на растеж. Най-добре предствящата се категория от тях през 2015 г. ще са бижутата, които се очаква да отбележат ръст с 6%, а при часовниците ще има спад. Стоките като диамантените огърлици все още се разглеждат като сигурна инвестиция в една несигурна икономическа и финансова среда, пише Bloomberg.

Компанията прогнозира, че колебанията до края на годината в ръста на продажбите на луксозни стоки ще са между 1-2%. Причините за това са много. На първо място е спадът в продажбите в Китай и Хонг Конг. Китайците все повече предпочитат да правят скъпите покупки в чужбина, особено в Европа и Япония, възползвайки се от слабото евро и йена. В резултат на това около 80% от скъпите покупки на китайските потребители са извън Китай. На второ място е изтеглянето на руснаците от пазара на луксозни стоки. Обезценяването на рублата принуди много от тях да спрат с покупките на луксозни стоки.

Показателни в това отношение са Близкият изток и Европа, където руските потребители често се възползват от скъпи стоки. В двата региона е налице сериозен спад в търсенето на руските купувачи. В рамките на ЕС, тази цифра достига -37%. Преди година руснаците бяха на второ място в списъка на най-активните купувачи на луксозни стоки в света.

Коментари: 0