Продажбите на оръжие в САЩ скочиха в пъти
Тази година коронавирусът се явява като непредвидена благодат за оръжейната индустрия

© ECONOMIC.BG / Retting.com
~ 2 мин.
Търговците на оръжие в Съединените щати отчитат голям скок в продажбите на огнестрелно оръжие и амуниции на фона на разпространението на коронавируса в цялата страна, предава CNN.
Снимки на дълги опашки магазините за оръжия в Калифорния, Оклахома и на други места обиколиха социалните мрежи.
Уебсайтът за боеприпаси Ammo.com заяви, че е регистрирал безпрецедентен скок в продажбите на куршуми през последните три седмици. Администраторите на сайта, който изпраща боеприпаси до всички щати в страната, с изключение на четири, пуснаха данни за продажбите късно в понеделник вечер, показващи 77% увеличение на посещенията на уебсайта между 23 февруари и 15 март. Тези посещения са довели до увеличение с 222% на транзакциите за същия период в сравнение с първите три седмици през февруари.
Приходите са се увеличили с 309%, според сайта, който заяви, че страховете от коронавирус подхранват скока на продажбите.
„Светът никога не е виждал нещо подобно и хората искат да се уверят, че са готови за всичко, което предстои, независимо дали това е недостиг на храна, спиране на работата на правителството или по-лошо“, заяви говорител на Ammo.com в изявление по имейл. "Когато всичко около вас е несигурно, наличието на боеприпаси може да накара клиентите ни да се чувстват по-сигурни."
Между 2016 и 2018 г., след избирането на Доналд Тръмп, оръжейната индустрия претърпя спад в продажбите на огнестрелни оръжия, наречен „спадът Тръмп“, което вътрешните хора твърдят, че е типично, когато републиканците контролират Белия дом и Капитолия.
Но месечните продажби на оръжия нарастваха стабилно през 2019 г., година след като демократите спечелиха Камарата, а някои кандидати за президент като Бето О`Рурк предложиха задължителна програма за обратно изкупуване на оръжия, за да изземат полуавтоматичните дълги пушки като AR-15.
Тази година коронавирусът се явява като непредвидена благодат за оръжейната индустрия.
"Продажбите наистина се изстреляха през последната седмица или две", заяви анализаторът на индустрията за оръжие Роб Саутуик, основател на фирмата за проучване на пазара Southwick Associates Inc, за CNN Business. "Винаги, когато има период на несигурност - 11 септември, сривът на фондовата борса през '87 г. - продажбите на огнестрелно оръжие нарастват."
Федералният закон изисква всеки, който закупува пистолет от лицензиран продавач на огнестрелно оръжие в Съединените щати, да премине криминална проверка, която се прави в Националната система за незабавна криминална проверка (NICS) на ФБР.
Бюрото отказа да потвърди дали има увеличение на проверките от старта на разпространението на коронавируса, но последните му налични данни за NICS показват 73% ръст на проверките през февруари в сравнение със същия месец преди година.
Тексас е пръв в продажбите на Ammo.com на глава от населението, според уебсайта, който отбелязва също, че щатите и регионите, където броят на потвърдените случаи на коронавирус е най-голям, са имали най-големите скокове на продажбите на оръжие и амуниции.
Снимки на дълги опашки магазините за оръжия в Калифорния, Оклахома и на други места обиколиха социалните мрежи.
Уебсайтът за боеприпаси Ammo.com заяви, че е регистрирал безпрецедентен скок в продажбите на куршуми през последните три седмици. Администраторите на сайта, който изпраща боеприпаси до всички щати в страната, с изключение на четири, пуснаха данни за продажбите късно в понеделник вечер, показващи 77% увеличение на посещенията на уебсайта между 23 февруари и 15 март. Тези посещения са довели до увеличение с 222% на транзакциите за същия период в сравнение с първите три седмици през февруари.
Приходите са се увеличили с 309%, според сайта, който заяви, че страховете от коронавирус подхранват скока на продажбите.
„Светът никога не е виждал нещо подобно и хората искат да се уверят, че са готови за всичко, което предстои, независимо дали това е недостиг на храна, спиране на работата на правителството или по-лошо“, заяви говорител на Ammo.com в изявление по имейл. "Когато всичко около вас е несигурно, наличието на боеприпаси може да накара клиентите ни да се чувстват по-сигурни."
Между 2016 и 2018 г., след избирането на Доналд Тръмп, оръжейната индустрия претърпя спад в продажбите на огнестрелни оръжия, наречен „спадът Тръмп“, което вътрешните хора твърдят, че е типично, когато републиканците контролират Белия дом и Капитолия.
Но месечните продажби на оръжия нарастваха стабилно през 2019 г., година след като демократите спечелиха Камарата, а някои кандидати за президент като Бето О`Рурк предложиха задължителна програма за обратно изкупуване на оръжия, за да изземат полуавтоматичните дълги пушки като AR-15.
Тази година коронавирусът се явява като непредвидена благодат за оръжейната индустрия.
"Продажбите наистина се изстреляха през последната седмица или две", заяви анализаторът на индустрията за оръжие Роб Саутуик, основател на фирмата за проучване на пазара Southwick Associates Inc, за CNN Business. "Винаги, когато има период на несигурност - 11 септември, сривът на фондовата борса през '87 г. - продажбите на огнестрелно оръжие нарастват."
Федералният закон изисква всеки, който закупува пистолет от лицензиран продавач на огнестрелно оръжие в Съединените щати, да премине криминална проверка, която се прави в Националната система за незабавна криминална проверка (NICS) на ФБР.
Бюрото отказа да потвърди дали има увеличение на проверките от старта на разпространението на коронавируса, но последните му налични данни за NICS показват 73% ръст на проверките през февруари в сравнение със същия месец преди година.
Тексас е пръв в продажбите на Ammo.com на глава от населението, според уебсайта, който отбелязва също, че щатите и регионите, където броят на потвърдените случаи на коронавирус е най-голям, са имали най-големите скокове на продажбите на оръжие и амуниции.
В Делауеър продажбите са нараснали с огромни 4 529% през последните три седмици, посочва сайтът.
Ammo.com заяви, че продажбите на амуниции за 40-и калибър Smith & Wesson са нараснали със 645% наскоро, което ги прави най-популярният артикул, продаван на уебсайта на компанията, откакто коронавирусът влезе в заглавията на всички медии в щатите.
Ammo.com заяви, че продажбите на амуниции за 40-и калибър Smith & Wesson са нараснали със 645% наскоро, което ги прави най-популярният артикул, продаван на уебсайта на компанията, откакто коронавирусът влезе в заглавията на всички медии в щатите.