Продажбите на Tesla Model 3 се сринаха с 64% в Китай
Въпреки че възобновяването на икономическата активност тласна продажбите на електрически коли в страната

© ECONOMIC.BG / Tesla
Продажбите на седана Tesla Model 3 в Китай се сринаха с над 64% през април в сравнение с предходния месец, като това се случва въпреки отварянето на икономиката и възстановяването на продажбите на електрически автомобили. Данните бяга изнесени от Китайската асоциация за пътнически автомобили (CPCA) в месечния си доклад, предаде CNBC.
През изминалия месец са купени 3 635 автомобила Model 3, като за сравнение през март те са били 10 160. Като цяло за първите четири месеца на 2020 г. Tesla е продала общо 19 705 броя от модела.
Любопитно е, че спадът през април е в контраст на увеличението от 9.8% на общите продажби на електрически автомобили в Китай през април.
Анализаторите отчитат намалено търсене в сектора заради избухването на здравната криза, която парализира втората по големина икономика в света за няколко седмици. В края на миналия месец изпълнителният директор на Tesla Илон Мъск заяви, че ще намали цената на Model 3, които са произведени в Китай, с 10%.
„Постигаме бърз напредък в регулирането на производствените разходи в Китай и сме развълнувани да обявим, че ще намалим цената на Model 3“, коментира Мъск. Целта на компанията е да успее да покрие критериите на правителството, за да получи държавна помощ.
Блокирането на Китай засегна американския автомобилен производител, като го принуди временно да затвори фабриката и магазините си в Шанхай. Фабрика на Tesla в китайския град отвори вратите си през октомври миналата година, а скоро след това трябваше да преустанови дейност.
В доклада си CPCA не предоставя анализ за причините, довели до спада в продажбите на Model 3.