Производител на електрически самолети предрича огромно търсене
Израелската Eviation Aircraft подписа първия си договор с авиокомпания

© ECONOMIC.BG / Eviation Aircraft Ltd.
~ 2 мин.
Производителят на електрически самолети Eviation Aircraft Ltd., който току-що подписа договор със своя първи клиент, прогнозира, че след няколко години може да не смогва с поръчките, пише Bloomberg.
„Ще имаме проблем с доставките, а не с търсенето“, заяви главният изпълнителен директор Омер Бар-Йохай в интервю по време на Парижкото авиационно изложение.
Основателят на израелската компания заяви, че американската регионална авиокомпания Cape Air се е съгласила да купи „двуцифрен брой“ самолети. Превозвачът обслужва 88 маршрута, сред които между Бостън до Мартас Винорд и от Ню Йорк до Нантакет.
Eviation представи прототип на модела си Alice, транспортиран на части до изложението.
Потенциалните клиенти, включително големи американски авиопревозвачи като United Continental Holdings Inc. и JetBlue Airways Corp., се интересуват от електрическите самолети на компанията, обяви Бар-Йохай.
Представеният от Eviation Aircraft модел на изложението може да вози 9 човека и да измине 650 мили с едно зареждане. Той би могъл да заеме пазарна ниша, в която сега се използват малки самолети на къси разстояния.
Интересът към електрическите самолети нараства, тъй като авиационната индустрия е подложена на много критики заради увеличаването на емисиите парникови газови, които се отделят при полетите.Компанията планира да извърши първия полет по-късно тази година в САЩ, след което започва да сглобява още самолети в Аризона и Вашингтон. Eviation очаква да получи сертификат за осъществяване на редовни полети до 2021 г.
„Още сме в начален етап, но не се съмнявам, че ще дойдат още поръчки“, каза Бар-Йохай, добавяйки, че приемането на клиент като Cape Air ще доведе до разработване на инфраструктура за зареждане и поддръжка. „Препятствията не свършват след свалянето на самолета от поточната линия, те продължават и след това“, добави той.
„Нуждаем се от среда, която да подкрепя самолета и обучени инженери и механици“, казва още директорът на компанията производител.
Eviation твърди, че самолетът има икономически смисъл. „Текущите разходи за Alice ще бъдат около 200 долара за час полет, докато реактивните самолети харчат по 1000 долара за час полет. Електрическият самолет обаче ще бъде по-бавен от конвенционалните със средна крайцерска скорост от 240 възела (276 мили в час). Това е наполовина скоростта на модерните бизнес джетове, но не е далеч от някои турбовинтови модели.
Компанията е насочена към „средната миля”, т.е. полети като тези от Париж до Тулуза, от Осло до Тронхейм в Норвегия или от Сан Хосе до Сан Диего.