PSA може да спре работата на Vauxhal заради Brexit

Това поставя под риск 1000 работни места

PSA може да спре работата на Vauxhal заради Brexit

Заводът в Елсмиър Порт

Снимка: Wikipedia

3452 ~ 2 мин. четене
Главният изпълнителен директор на PSA - собственик на британската Vauxhal, казва, че може да премести цялото си производство от фабриката в Елсмиър Порт, ако Brexit го направи нерентабилно.

Карлос Таварес заяви пред Financial Times, че производителят на автомобили има алтернативи на завода, които може да използва.

Този ход вероятно ще доведе до закриването на обекта, поставяйки под риск 1000 работни места.

Ако заводът в Елсмиър Порт бъде закрит, то Vauxhal ще остане само със завода си за ванове в Лутън, като последно присъствие в Обединеното кралство.

"Честно казано, бих предпочел производството на Astra да остане в Елсмиър Порт, но ако условията са лоши и не то не е печелившо, тогава трябва да защитя останалата част от компанията и няма да го оставя", каза Таварес пред изданието. "Имаме алтернатива на Елсмиър Порт".

През юни производителят обяви плановете си да произвежда следващото поколение Astra, най-продаваният си автомобил, в Елсмиър Порт и в друга фабрика в Германия. По онова време компанията предупреди, че решението й ще зависи от окончателните срокове за Brexit.

Таварес обаче отиде по-далеч, като посочи, че фирмата има предвид друг завод, ако Обединеното кралство напусне ЕС без сделка, пише Би Би Си.

В официално изявление в понеделник PSA потвърди, че групата все още има намерение да произвежда следващото поколение Astra в Руселсхайм и в Елсмиър Порт.

Но предупреди, че окончателното решение за ролята на завода в Елсмиър Порт ще зависи от "окончателните условия за излизане на Обединеното кралство от Европейския съюз".

Производството на автомобили намалява в Обединеното кралство през изминалата година, на фона на нарастващите апели от индустрията за сделка за Brexit.

Автомобилната индустрия в Обединеното кралство получи поредица от удари през последните месеци, като Honda обяви, че ще закрие завода си в Суиндън през 2021 година.

Ford също заяви, че неговият завод за двигатели в Бридженд в Южен Уелс ще спре през септември 2020 г. със загубата на 1700 работни места.

Японските автомобилни производители, включително Nissan, заявиха, че несигурността около Brexit не им помага да "планират бъдещето". По-рано тази година Nissan избра да прави следващия модел X-Trail в Япония, а не в Съндърланд.


Подкрепи Economic.bg