„ПСТ Груп“ ще строи 1.4 км от „Струма“ за 22 млн. лв.
Компанията подписа договор с Агенция „Пътна инфраструктура“, а отсечката е след тунел „Железница“

© ECONOMIC.BG / Economic.bg
~ 1 мин.
Строителната компания „ПСТ Груп“ спечели търга за строителството на 1.4 км от магистрала „Струма“ след тунел „Железница“, за което Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) ще плати 22 млн. лв. с ДДС. Жалби срещу избора на изпълнител не се появиха в Комисия за защита на конкуренцията (КЗК), но такава имаше срещу спечелилия търга за строежа на тунел "Железница" - нашумелия напоследък "Джи Пи Груп" в консорциум с "Глобал кънстръкшън" и "Виа план". Цената на обжалвания проект е 185 млн. лв. без ДДС.
В средата на август гръцката компания „Актор“ обжалва в КЗК търга за строежа на тунела, с което забави старта на проекта. Въпреки че Комисията разреши строеж, при наличието на жалба, все още договор с консорциума победител не е подписан.
Припомняме, че на 1 септември 2017 г. АПИ стартира откритата процедура за строителство на тунел „Железница“ на автомагистрала „Струма“, както и на отсечката преди и след него. Индикативната стойност на трите лота, в които са обособени проектите, е 250 млн. лв. без ДДС. Кандидатите можеха да подават офертите си до 19 октомври 2017 г.
Целият проект се финансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз, от ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г. и от националния бюджет.
В средата на август гръцката компания „Актор“ обжалва в КЗК търга за строежа на тунела, с което забави старта на проекта. Въпреки че Комисията разреши строеж, при наличието на жалба, все още договор с консорциума победител не е подписан.
Припомняме, че на 1 септември 2017 г. АПИ стартира откритата процедура за строителство на тунел „Железница“ на автомагистрала „Струма“, както и на отсечката преди и след него. Индикативната стойност на трите лота, в които са обособени проектите, е 250 млн. лв. без ДДС. Кандидатите можеха да подават офертите си до 19 октомври 2017 г.
Целият проект се финансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз, от ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г. и от националния бюджет.
Тунел "Железница", който е с дължина от 2 км, трябва да е готов до 2023 г., иначе европейското финансиране ще бъде загубено и може да се наложи България да връща пари на Брюксел. Заради досегашните жалби обаче срокът за строеж намалява значително.