Рекламата поддържа жизнения цикъл на всяка компания
Печатът е доказаната технология за дълговечно съхранение на знания, идеи, мисли, дори и на чувства
Зарина Генчева:

Снимка: Списание Икономика
Зарина Генчева е управляващ директор на „МОУШЪН АРТС“ ООД, по-позната с марката си Метрореклама - компания с над 20-годишна история и традиции в сферата на външната реклама в България. Тя е основател и председател на УС на Транспортната индоор и аутдоор рекламна асоциация, която е представител на българския outdoor рекламен бизнес в Световната асоциация за външна реклама World Out of Home Organization. През 2017 г. Зарина Генчева е избрана за член на Съвета на директорите на БИЛБОРД АД – публична компания, която осъществява дейност в областта на дигиталния и широкоформатния печат и притежава най-голямата печатна база в страната, и е акционер в нея. От 2018 г. е член на УС на КРИБ с ресор „Пазар на труда“.
Да бъдеш Мисис Икономика 2022 само̀ по себе си е задължаващо, дори само като форма на речта. Замисляли ли сте се, че съвременното българско предприемачество е твърде младо, в България отново създаваме и правим частен бизнес, не повече от 30 години. За това време не са много дамите, които са носител на това отличие, и това всъщност ги прави част от един изключителен, ексклузивен клуб. Ще спомена имената на Виолина Маринова, Петя Димитрова, Мила Маречкова. Така че да бъда Мисис Икономика е голяма привилегия за мен, а както знаем, с големите привилегии идват и големите отговорности. Ето защо гледам смело към следващите стъпки, към следващото предизвикателство, за да защитя мястото си в този елитен отбор.
Моята представа за съвременния бизнес лидер: Непрекъснато самонаблюдаващ се, самообразоващ се, себеутвърждаващ се, саморазвиващ се, самоконтролиращ се индивид, който отстоява мястото си с много труд. Най-приятно му е да комуникира със себеподобни, но пък го вдъхновява всеки смислен разговор и действие. Цени хората, с които е избрал да бъде в професионалния и личния си път, и лесно не се отказва от тях.
Когато лидерът е жена – на тези жени не им е лесно, но не мисля, че на мъжете лидери им е по-лесно. Всичко е индивидуално, всеки е различен, но зная, че всички се стремим към едно и също: По-добър утрешен ден и по-пълноценен живот. Истинските лидери не живеят ден за ден, а се борят систематично, неуморно и без оплаквания.
В непрестанната промяна разбрах, че тя е най-постоянното нещо и това е вдъхновяващо. Само трябва да имаш твърдостта да издържиш и да проявиш „спортната злоба“ да си най-бързият, умният и безстрашният в промяната, и никога, никога да не забравяш откъде си тръгнал и какви са твоите принципи. Никога да не забравяш кой ти е подал ръка и те е подкрепил в най-трудните ти моменти - тези неща не подлежат на промяна.
Да управляваш бизнес, в който технологиите се менят бързо, е голяма възможност за развитие, но и заплаха за провал.
Рекламата днес продължава да „извиква“ и предизвиква всеки да предприеме определено действие, но го прави толкова всеобхватно, във всеки аспект на нашия ежедневен житейски ритъм, както никога досега. Дали слушаме радио, вървим по улицата, шофираме по магистралата, возим се в градския транспорт, пазаруваме в магазина или онлайн, гледаме сериал или се информираме за случващото се… рекламата е навсякъде около нас и влияе осъзнато или не на редица наши потребителски решения, често през повече от един канал. Именно затова е толкова важно занимаващите се със създаването и планирането на реклами да осъзнават своята морална отговорност към потребителите, но и към доверилия им се клиент, защото рекламата поддържа жизнения цикъл на всяка компания, на хората, работещи в нея, а в крайна сметка и на цялото общество. Рекламата е гарант за съществуването на пазарната икономика. Тя влияе на възприятията на съвременния човек и е колкото наука, толкова и изкуство.
Във времето на дигитализацията печатът не отстъпва мястото си и след първоначалното опиянение от „новото“, отрезвяването е факт. Печатът е доказаната технология за дълговечно съхранение на знания, идеи, мисли, дори и на чувства. През последните години печатът отново бележи своите устойчиви ръстове и очакванията са за задълбочаване на тази тенденция. На самите нас ни предстои нова инвестиция за развитието на този вид дейност.
Силата на семейния бизнес е в семейството, в неговата подкрепа, разбиране, единност, понякога критика. В идеята и смисъла на едновременното движение в една и съща посока, към съвместно избрана цел. Искреното споделяне на победи и загуби, споделянето на риска, избора на следваща цел и опората да не падаш, когато залиташ.
А неговата слабост е в това, че не можеш да си подадеш оставката и просто да напуснеш.
Казват, че хората са най-ценният капитал, но когато този капитал е само обвивка, без съдържание, претендираната стойност е равна на нула. Капиталът е в уменията и знанията на човека, в човещината и отговорността, а не в присъствието му.
Пазарът на труда е предизвикателството взаимните очаквания да се срещнат и да изградят качествено професионално партньорство.
Уроците по моя път са много. Имам увереност, че досега ги усвоявам добре, да видим как ще се справя с предстоящите.
Моят най-добър учител е знанието, до което мога да се докосна във всеки момент, под всякаква форма.
Нещото, което бих променила - с увереност ще кажа, че нищо не бих променила, случилото се е факт и явно така е трябвало да стане. Имам вярата, че вчера ще ме доведе до по-качествено и по-добро утре.
"Тайната" съставка на успеха: Човечност, работа, воля, постоянство, страст, принципи, справедливост, емпатия и любов.
Моята професионална и житейска философия: Не е важно, че си паднал, важно е как ще се изправиш. Хенри Форд казва, че ако парите са надеждата за независимост, то никога няма да я имате. Единствената сигурност, която човек може да има на този свят, е в неговите знания, опит и възможности.
Утре е време за нови дела.