Родни производители изнасят в над 45 страни чрез търговските вериги
Успешно се реализират на чужди пазари макаронени изделия, зеленчуци, вина, битова химия, консерви, ядки и др.

~ 2 мин.
Български производители - партньори на търговските вериги изнасят свои продукти в над 45 страни в целия свят. Това стана ясно по време на първия Информационен ден на Сдружението за модерна търговия /СМТ/, посветен на конкурентоспособните български производители.
"България има много добри производители. Те реализират своята продукция както на родния пазар, така и в чужбина", заяви изпълнителният директор на "Билла България" Николай Петров. По думите му над 50% от оборота на компаниите в Сдружението за модерна търговия се формира от български продукти, а при някои вериги това са 75% от оборота. Освен това между 70 и 90% от плащанията на големите търговски вериги са към български фирми.
Какви български продукти завладяха света?
Сред българските продукти, които успешно се реализират на чужди пазари, са макаронени изделия, зеленчуци, вина, битова химия, консерви, кроасани, халва, ядки, брускети и др.
На най-много пазари в света - 45, се продават хранителни продукти, произведени от "Фикосота". "Колкото повече български компании се осмелят да излязат навън, толкова повече ще се повиши конкурентоспособността, което е добре за икономиката", заяви регионалният мениджър на компанията за България и Румъния Илия Арбов.
В чужбина се изнасят и големи количества биозеленчуци в държави като Германия, Холандия, Чехия, Румъния и Скандинавските страни. Елена Герганова, търговски директор на фирмата-производител "Гимел" заяви, че компанията е най-големият производител на биокраставици в Европа, а общият обем на износа е над 8 000 тона биозеленчуци годишно.
По отношение на реализацията на земеделска продукция търговският директор на "Кауфланд България" Христо Петров заяви, че компанията е сключила договори за изкупуване на над 6 милиона тона картофи през настоящата година от български производители. Той добави още: "За 9 години сме помогнали на над 20 български фирми да излязат на пазарите на Румъния, Чехия и Хърватия. В партньорство с "Кауфланд" български производители изнасят основно вина, плодове и зеленчуци, захарни изделия, макарони и хлебни изделия".
Партньорството с търговските вериги помага и на други производители на хранителни стоки да стъпят на чужди пазари. Например "Билла" възлага производството на кроасани за собствената си марка "Clever" на българска компания и изнася продукцията в Румъния и Хърватия. В същите държави се изнасят и кетчуп и консерви, а отново за румънските магазини на веригата в България се произвежда олио.
Друга голяма търговска верига, "Лидл", също е подпомогнала над 25 български компании да стъпят на чужди пазари. Според изпълнителния директор Милена Драгийска - Денчева "постоянно се говори, че българският производител е едва ли не мъртъв. Това е незаслужено и подценява усилията на успешните български производители".
Една от, компаниите, които реализират своята продукция на чужди пазари в партньорство с "Лидл" е производителят на битова химия "Випера химикал". Според управителя на компанията Герасим Михайлов партньорството с търговските вериги подпомага ръста на бизнеса на компанията.
"Работим с „Лидл” откакто са на българския пазар, като произвеждаме основно техни марки. Започнахме с един продукт, а сега са близо 20. Изнасяме свои продукти и за "Лидл” – Румъния, а в момента водим разговори и с „Лидл” – Гърция. От работата с веригите се научава много. Наистина, ноу-хау струва пари, а ние го получаваме безплатно”.
"България има много добри производители. Те реализират своята продукция както на родния пазар, така и в чужбина", заяви изпълнителният директор на "Билла България" Николай Петров. По думите му над 50% от оборота на компаниите в Сдружението за модерна търговия се формира от български продукти, а при някои вериги това са 75% от оборота. Освен това между 70 и 90% от плащанията на големите търговски вериги са към български фирми.
Какви български продукти завладяха света?
Сред българските продукти, които успешно се реализират на чужди пазари, са макаронени изделия, зеленчуци, вина, битова химия, консерви, кроасани, халва, ядки, брускети и др.
На най-много пазари в света - 45, се продават хранителни продукти, произведени от "Фикосота". "Колкото повече български компании се осмелят да излязат навън, толкова повече ще се повиши конкурентоспособността, което е добре за икономиката", заяви регионалният мениджър на компанията за България и Румъния Илия Арбов.
В чужбина се изнасят и големи количества биозеленчуци в държави като Германия, Холандия, Чехия, Румъния и Скандинавските страни. Елена Герганова, търговски директор на фирмата-производител "Гимел" заяви, че компанията е най-големият производител на биокраставици в Европа, а общият обем на износа е над 8 000 тона биозеленчуци годишно.
По отношение на реализацията на земеделска продукция търговският директор на "Кауфланд България" Христо Петров заяви, че компанията е сключила договори за изкупуване на над 6 милиона тона картофи през настоящата година от български производители. Той добави още: "За 9 години сме помогнали на над 20 български фирми да излязат на пазарите на Румъния, Чехия и Хърватия. В партньорство с "Кауфланд" български производители изнасят основно вина, плодове и зеленчуци, захарни изделия, макарони и хлебни изделия".
Партньорството с търговските вериги помага и на други производители на хранителни стоки да стъпят на чужди пазари. Например "Билла" възлага производството на кроасани за собствената си марка "Clever" на българска компания и изнася продукцията в Румъния и Хърватия. В същите държави се изнасят и кетчуп и консерви, а отново за румънските магазини на веригата в България се произвежда олио.
Друга голяма търговска верига, "Лидл", също е подпомогнала над 25 български компании да стъпят на чужди пазари. Според изпълнителния директор Милена Драгийска - Денчева "постоянно се говори, че българският производител е едва ли не мъртъв. Това е незаслужено и подценява усилията на успешните български производители".
Една от, компаниите, които реализират своята продукция на чужди пазари в партньорство с "Лидл" е производителят на битова химия "Випера химикал". Според управителя на компанията Герасим Михайлов партньорството с търговските вериги подпомага ръста на бизнеса на компанията.
"Работим с „Лидл” откакто са на българския пазар, като произвеждаме основно техни марки. Започнахме с един продукт, а сега са близо 20. Изнасяме свои продукти и за "Лидл” – Румъния, а в момента водим разговори и с „Лидл” – Гърция. От работата с веригите се научава много. Наистина, ноу-хау струва пари, а ние го получаваме безплатно”.