Рупърт Мърдок: Facebook трябва да си плаща за новините
News Corp на Мърдок отчете сериозни финансови загуби през 2017 г.

© ECONOMIC.BG / БТА
~ 2 мин.
Медийният магнат Рупърт Мърдок заяви, че Facebook трябва да плаща на издателите, ако действително се ангажира с това да поддържа верни новини. Изявлението му идва на фона на решението на социалната мрежа да наложи промени в News Feed-а си, които предполагат до потребителите да достига по-малко медийно и бизнес съдържание за сметка на такова от приятелския кръг.
Миналата седмица Facebook обърна внимание, че ще анализира поведението на хората, за да съумее да прецени кои източници се ползват с тяхното доверие и така да приоритизира именно тях. Идеята e в потока от публикации все пак да се появява новинарско съдържание, предварително окачествено като „надеждно“.
Според Мърдок, собственик на медии като The Times и Sun, тази стъпка е „неадекватна“. Той дори смята, че социалните мрежи трябва да плащат на издателите по същия начин, по който кабелните оператори плащат на каналите, които предлагат в своята мрежа.
„Издателите очевидно повишават стойността на Facebook чрез своите новини и съдържание, но не са адекватно възнаградени за тези услуги“, коментира той, цитиран от BBC.
Мърдок обяснява още, че тези плащания ще имат незначително въздействие върху печалбата на Facebook, но ще окажат голямо влияние върху перспективите на издателите и журналистите.
Google и Facebook бързо се сдобиха с лъвския дял от новия рекламен модел в съвременната онлайн среда. Тази промяна обаче навреди на вестниците, които същевременно са източниците на оригиналното съдържание, циркулиращо в социалните мрежи.
Медийната компания News Corp на Рупърт Мърдок, която притежава също Wall Street Journal и много други именити издания в Америка, Австралия и Европа, регистрира спад на приходите си и приключи 2017 г. с финансови загуби.