Ryanair отмени над 2000 полета: Какви са опциите на пътниците
Ако и вие сте сред тези, които трябва да пренаредят своите планове за пътуване ето няколко съвета
![Ryanair отмени над 2000 полета: Какви са опциите на пътниците](/web/files/articles/78874/narrow_image/thumb_1040x585_rajunajr.jpg)
Ирландската авиокомпания Ryanair анулира над 2000 полета по цял свят. Сега превозвачът
трябва да се свърже с всички 400 хил. пътници, за да им каже, че техният
полет е отменен. Авиокомпанията накара 18 млн. притежатели на билети да се
чудят дали техните планове за пътуване ще бъдат съсипани.
Изпълнителният директор Майкъл О'Лиъри се извини "безрезервно" за "кашата”. Въпреки това с лека арогантност О'Лиъри каза, че пътуващите, които са обещали никога повече да не летят с Ryanair със, сигурност отново ще се завърнат към услугите на авиокомпанията, защото цените ѝ са по-ниски. "Нашата резервационна машина е пълна с пътници, които са се заклели, че никога няма да летят с нас отново", каза той.
Ако и вие сте сред тези, които трябва да пренаредят своите
планове за пътуване, ето няколко съвета, които skyscanner е събрал:
От Ryanair заявиха, че ще се свържат с всеки, на когото полетът е отменен. Ще получите имейл между 6 и 48 часа преди излитането, затова проверявайте по-често входящата си поща. Ако не сте получили имейл, то вашият полет се движи в график.
Полетът ми е анулиран. Какви са моите опции?
Независимо от това, че сте уведомени за анулирането на вашия полет Ryanair дава две възможности - да подадете документи за възстановяване на средствата или безплатно да промените отменения полет.
Можете да промените полета си като влезете в профила си в Ryanair и изберете различен полет, който отговаря на Вашите нужди за пътуване.
Мога ли да получа допълнителна компенсация?
Авиокомпаниите обикновено трябва да възстановят цената на билета и да заплатят допълнителни 250 евро за полети над 1 500 км и 400 евро за тези между 1 500 - 3 500 км.
Съгласно законодателството на ЕС, ако Ryanair отмени полета Ви с повече от две седмици предизвестие, вие имате право да получите само цената на билета.
Ако получите предизвестие между 7 и 14 дни преди излитане, можете да поискате обезщетение, само ако Ryanair не Ви предложи друг билет за полет, който да тръгне 2 часа след първоначалното време за заминаване и достигне до вашата дестинация по-малко от 4 часа след планираното време за пристигане на предишният ви полет.
Ако получите предизвестие по-малко от седем дни преди планирания полет и нямате заместващ полет, тогава ще имате право на компенсациите посочени по-горе.
Ако сте засегнати от анулираните полети на Ryanair може да се свържете с авиокомпанията ТУК.