Ryanair прекръсти фаталните самолети Boeing 737 Max
Компанията е поръчала 200 от модела, които носят надписа Boeing 737 8200

Ryanair, която е поръчала над 200 самолета Boeing 737 Max, изглежда е преименувал самолета на "737 8200". Най-голямата бюджетна авиокомпания в Европа все още не е пуснала самолета в експлоатация, след като полетите с модела бяха забранени по целия свят заради две фатални катастрофи.
Но няколко самолета вече са построени за превозвача, а други са в процес на изграждане.
Снимки, направени във фабриката на Boeing в Рентън, близо до Сиатъл, показват нови самолети 737 в цветовете на Ryanair, като думата "Max" е заменена с номера "8200".
Ryanair е поръчала уникален дизайн на Boeing 737 Max с допълнителни места и допълнителен авариен изход. Самолетът може да побере 197 пътници, осем повече от стандартните 189 в съществуващия парк от 737-800 - единственият модел, с който авиокомпанията в момента лети.
Фотографът, Крис Едуардс, пише: "Изглежда, че @Ryanair е махнала думата MAX от самолета # 737MAX200.
"Вместо" 737 MAX "на носа на един от самолетите пише "737-8200".
Първоначално Ryanair възнамеряваше да започне да лети с този модел самолет от летище Станстед във Великобритания през май.
Първият фатален инцидент с участието на Boeing 737 Max беше с полет Lion Air JT610, малко след излитането му от Джакарта на 29 октомври 2018 г. Всичките 189 пътници и екипажът загинаха. На 10 март 2019 г. същият модел самолет на Етиопските авиолинии се разби малко след излитането от Адис Абеба, като загинаха всичките 157 души на борда.
Системата против блокиране, известна като MCAS, е замесена и в двете катастрофи. Смята се, че дефектен сензор е задействал софтуера, принуждавайки носа на самолета да се спусне, въпреки усилията на пилотите да поддържат самолета, пише "Индипендънт".
Всички пътнически полети с Boeing 737 Max бяха спрени малко след катастрофата на Ethiopian Airlines.
Понастоящем Boeing работи по подобрения на безопасността и е малко вероятно самолетът да бъде в услуга на пътниците преди края на годината.
Когато IAG - компанията майка на British Airways подписа писмо за намерение за въздухоплавателното средство на авиационното шоу в Париж през юни т.г., също не се спомена суфиксът Max в придружаващото съобщение за пресата.
Вместо това самолетът беше наречен Boeing 737-8 и 737-10 - двата варианта, които се разглеждат от IAG.