С умни знаци и шумна маркировка държавата ще намалява жертвите по пътищата

За 2.1 млн. лв. ще се монтират такива съоръжения на близо 120 км второкласни и третокласни пътища

С умни знаци и шумна маркировка държавата ще намалява жертвите по пътищата

Снимка: Economic.bg/Архив

1808 ~ 2 мин. четене

Със средства в размер на 2.1 млн. лв. по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г. държавата ще постави умни знаци и шумна маркировка по близо 120 км второкласни и третокласни пътища с цел подобряване на пътната безопасност.

Жертви по пътищата

Това стана ясно след като днес зам.-министърът на регионалното развитие и благоустройството Деница Николова и председателят на Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“ Малина Крумова подписаха договора по проекта. Той ще се изпълнява от Държавната агенция за пътна безопасност в партньорство с Агенция „Пътна инфраструктура“.

Проектът обхваща близо 120 км второкласни и третокласни пътища, по които ще бъдат разположени модерни системи за подобряване на безопасността на движение. Предвижда се доставка и монтаж на 23 електронни табели с променящо се съдържание, които ще предават актуална информация за времето и трафика в реално време. Те ще бъдат оборудвани със сензор за външна температура и за видимостта. Освен това ще отчитат броя преминали автомобили и ще имат камери за видеонаблюдение.

Проектът предвижда още да се изградят 2200 кв. м напречна оптична маркировка, 5670 кв. м напречна шумна маркировка, над 12 000 кв. м надлъжна шумна маркировка. Ще бъдат монтирани около 8200 светлоотразителни пътни кабари и почти 2000 направляващи светлоотразителни елемента.

Системата ще обхваща два участъка с обща дължина 43 км от второкласния път II-81 Костинброд - Бучин проход - Берковица, 6 трасета с над 55 км обща дължина от второкласния път II-29 Варна - Генерал Тошево - Кардам, 11 км от направлението Пампорово - Стойките, 6 км от път III-181 СОП - с. Ковачевци и над 3 км от път II-18 Софийски околовръстен път - Южна дъга.

Съоръженията ще бъдат разположени в критични точки, определени на база на допълнителни анализи за приоритизиране на обектите въз основа на данни за пътнотранспортни произшествия, транспортно натоварване, специфични климатични условия, съобщават от Министерството на регионалното развитие и благосутройството (МРРБ).

Подкрепи Economic.bg