Samsung купува производителя на JBL и Infinity

Корейският технологичен гигант продължава експанзията в автомобилния сектор

Samsung купува производителя на JBL и Infinity
3956 ~ 2 мин. четене

Южнокорейският технологичен гигант Samsung Electronics се ориентира към бизнеса с автомобилни компоненти. Компанията придобива производителя на световноизвестните аудио системи JBL и Infinity американската компания Harman International Industries, в опит да намали зависимостта си от забавянето на пазара на смартфони.

Южнорейският концерн плаща 112 долара за акция, което е с 28% по-скъпо от стойността на ценните книжа при затварянето на Уолстрийт в петък. Бордът на директорите на най-големия производител на мобилни телефони в света е одобрил поглъщането на американската компания. Това е най-голямата чуждестранна сделка, осъществявана досега от южнокорейска компания.

Придобиването на Harman е поредната стъпка на Samsung в експанзията на автомобилния пазар. Корейският технологичен концерн вече има дял в китайския производител на електромобили BYD, а преди седмици се готвеше да закупи част от Fiat Chrysler.

Harman направи легендарно име в производството на най-висок клас аудио техника, след това се насочи към автомобилните компоненти и сега държи около 65% от продажбите в сектора. Нейна собственост са марките JBL, Infinity и Bang & Olufsen, които произвеждат едни от най-качествените аудио системи.

„Harman перфектно допълва Samsung по отношения на технологии, продукти и решения и обединяването на силите е естествено продължение на автомобилната стратегия, която предприехме от известно време. Harman създава здрава основа за Samsung, на която да расте нашата автомобилна платформа“, заяви вицепрезидентът на корейския гигант Куон О-Хюн.  

Повече от 30 млн. автомобили по цял свят са оборудвани с продуктите на Harman – разнообразни аудио системи и телематика. Към 30 юни компанията от Кънектикът има заявени поръчки за 24 млрд. долара.

„Размерът на сделката показва колко отчани са Samsung в търсенето на нов източник на растеж. Те вероятно са разбрали, че не могат да се превърнат в лидер в бизнеса с автомобилни компоненти, без да притежават голяма марка, с която да навлязат на пазара“, заяви Грег Рон, анализатор в HMC Investment Securities.

Подкрепи Economic.bg