Netflix стигна $100 млрд. пазарна капитализация след силното тримесечие

Стрийминг компанията е привлякла 8.3 млн. нови абонати през четвъртото тримесечие на 2017 г.

Netflix стигна $100 млрд. пазарна капитализация след силното тримесечие

Снимка: Pixabay

За първи път пазарната стойност на Netflix достигна 100 млрд. долара в понеделник. Това се случи, след като стана ясно, че през четвъртото тримесечие стрийминг компанията е привлякла повече абонати от предварителните очаквания на Wall Street. 

Акциите на Netflix поскъпнаха в следобедната търговия след изнесения отчет за печалбата на компанията в периода октомври-декември, когато тя е нараснала с близо 10%. Именно това спомогна стрийминг играчът да регистрира пазарна капитализация от 100 млрд. долара. 

Netflix приключи деня при рекорд от 227.58 долара, а в следборсовата търговия акциите ѝ се доближиха до 250 долара за брой, пише Fortune.

Скокът настъпи след новината, че Netflix е добавила 8.3 млн. нови абонати към стрийминг услугата си през последното тримесечие на 2017 г. За сравнение прогнозите на Wall Street бяха за 6.3 млн. Всичко това даде стимул на инвеститорите да се раздвижат в положителна за Netflix посока. 

Резултати обориха опасенията от неотдавнашното увеличение на цените на услугата, което някои очакваха да забави привличането на нови абонати. Страховете явно не се сбъднаха и оригиналното съдържание успя да вземе връх над финансовата страна. 

Тенденцията в глобален мащаб сочи, че все повече хора се впускат в света на интернет развлеченията. Доказателство е и това, че Netflix се радва на голям растеж в чужбина, като 6.4 млн. от новите ѝ абонати през последното тримесечие са именно потребители от международните пазари. 

През последните три месеца на миналата година се появиха нови сезони на две от оригиналните предавания на Netflix – научно-фантастичния Stranger Things и историческата драма Crown. Тогава бе и премиерата на филма Bright, който струва на компанията 90 млн. долара.  

Netflix харчи все повече и повече в оригинално съдържание, вярвайки че именно така ще запази ръста на абонатите си и ще привлече по-високи приходи. 

В понеделник Netflix отчете приходи за четвъртото тримесечие на 2017 г. от 3.29 млрд. долара, което с почти 33% повече спрямо същия период на миналата година. 
Коментари: 0