„Ситуацията е напрегната“: Защо Volkswagen мисли да затваря заводи в родната си Германия
Плановете на Volkswagen за намаляване на разходите ще се сблъскат със сериозна съпротива от страна на представителите на труда
Volkswagen обмисля дали да затвори заводи в Германия за първи път в своята 87-годишна история. Причината е, че компанията се опитва да увеличи съкращенията на разходите на фона на нарастващата конкуренция от китайските производители на електрически превозни средства.
В изявление от понеделник германският автомобилен производител, една от най-големите автомобилни компании в света, заяви, че не може да изключи затварянето на заводи в родната си страна. Други мерки за „поддържане на бъдещето“ на компанията включват опити за прекратяване на споразумение за защита на труда с профсъюзите, което е в сила от 1994 г., пише CNN.
Европейската автомобилна индустрия е в много трудна и сериозна ситуация“, каза изпълнителният директор на Volkswagen Group Оливер Блуме.
„Икономическата среда стана още по-трудна и нови конкуренти навлизат на европейския пазар. По-специално Германия като място за производство изостава още повече по отношение на конкурентоспособността”, допълва той.
Плановете на Volkswagen за намаляване на разходите ще се сблъскат със сериозна съпротива от страна на представителите на труда, които държат почти половината места в надзорния съвет на компанията - органът, който назначава изпълнителни мениджъри.
IG Metall, един от най-мощните синдикати в Германия, в понеделник обвини лошото управление за недостатъците на фирмата и обеща да се бори за защита на работните места.
Днес бордът представи безотговорен план, който разклаща самите основи на Volkswagen, масово застрашавайки работни места“, каза в изявление водещият преговарящ на IG Metall Торстен Грьогер.
„Този подход е не само късоглед, но и много опасен – рискува да унищожи сърцето на Volkswagen... Няма да толерираме планове, които компанията прави за сметка на работната сила.“
Volkswagen има почти 683 000 работници по целия свят, включително около 295 000 в Германия, според последния отчет за приходите.
Томас Шефер, главен изпълнителен директор на Volkswagen леки автомобили, каза, че компанията остава ангажирана с Германия „като бизнес място“. Той добави, че VW ще започне спешни разговори с представители на служителите, за да проучи възможностите за „устойчиво преструктуриране на марката“.
Ситуацията е изключително напрегната и не може да бъде решена чрез прости мерки за намаляване на разходите“, каза Volkswagen.