Slack стана най-новият технологичен борсов хит
Компанията обаче избра директно листване, а не първично публично предлагане

© ECONOMIC.BG / Slack
~ 2 мин.
Последният хит на Wall Street стана приложението за съобщения Slack, чиито акции започнаха да се търгуват днес на фондовата борса в Ню Йорк.
Но компанията избра необичаен вариант, който ефективно премахва много от съветниците - и техните такси - за предлагане на компаниите на фондовия пазар.
Slack предпочете не първично ублично предлагане (IPO), а директно листване, където акциите стават незабавно търгуеми, в ход, който може да създаде диви колебания в цената.
Очаква се компанията да бъде оценена на около 15-17 млрд. долара.
Slack е втората голяма технологична фирма, която избира директното листване, след като услугата Spotify използва метода миналата година.
Очаква се таксите за регистрация на Slack да бъдат около 22 млн. долара. Когато Snap стана публична през 2017 г., тя плати около 85 млн. долара на финансовите си съветници.
Листването на Spotify като цяло се счита за успешно, въпреки че акциите сега търгуват с около 15% под цената на дебюта си.
Ако Slack също може да постигне успех в директната си регистрация, това би могло да има последици за начина, по който бъдещите технологични фирми ще излизат на пазара, включително за Airbnb, коментират анализатори.
Софтуерът на Slack замества имейлите чрез групиране на съобщения по теми, проекти и екипи. Това означава, че "заливането" на клиентите с неподходящи имейли може да бъде спряно.
Но компанията избра необичаен вариант, който ефективно премахва много от съветниците - и техните такси - за предлагане на компаниите на фондовия пазар.
Slack предпочете не първично ублично предлагане (IPO), а директно листване, където акциите стават незабавно търгуеми, в ход, който може да създаде диви колебания в цената.
Очаква се компанията да бъде оценена на около 15-17 млрд. долара.
Slack е втората голяма технологична фирма, която избира директното листване, след като услугата Spotify използва метода миналата година.
Очаква се таксите за регистрация на Slack да бъдат около 22 млн. долара. Когато Snap стана публична през 2017 г., тя плати около 85 млн. долара на финансовите си съветници.
Листването на Spotify като цяло се счита за успешно, въпреки че акциите сега търгуват с около 15% под цената на дебюта си.
Ако Slack също може да постигне успех в директната си регистрация, това би могло да има последици за начина, по който бъдещите технологични фирми ще излизат на пазара, включително за Airbnb, коментират анализатори.
Софтуерът на Slack замества имейлите чрез групиране на съобщения по теми, проекти и екипи. Това означава, че "заливането" на клиентите с неподходящи имейли може да бъде спряно.
Услугата става все по-популярна, а HSBC и Ford са сред някои от големите корпоративни потребители. Компанията има около 100 000 платени клиенти.
Основателят на компанията Стюард Бътърфийлд, който разработи приложението за снимки Flickr, казва, че Slack е революция в корпоративната комуникация.
Но както се случва и с много големи технологични фирми, Slack никога не е излизала на печалба. Въпреки че приходите са се увеличили с 80% до 400 млн. долара през 2018 г., загубите са били 144 млн. долара.
Някои анализатори се притесняват, че Slack се конкурира на все по-пренаселения пазар. Microsoft предлага Teams, безплатна добавка за чат приложение за потребителите на Office365.
Основателят на компанията Стюард Бътърфийлд, който разработи приложението за снимки Flickr, казва, че Slack е революция в корпоративната комуникация.
Но както се случва и с много големи технологични фирми, Slack никога не е излизала на печалба. Въпреки че приходите са се увеличили с 80% до 400 млн. долара през 2018 г., загубите са били 144 млн. долара.
Някои анализатори се притесняват, че Slack се конкурира на все по-пренаселения пазар. Microsoft предлага Teams, безплатна добавка за чат приложение за потребителите на Office365.