Внезапен спад на автомобилните продажби в Китай

Недостигът на чипове може да задълбочи потъването

Внезапен спад на автомобилните продажби в Китай

Снимка: Pixabay

300 ~ 1 мин. четене
Симона Димитрова Автор: Симона Димитрова

Продажбите на автомобили в Китай са паднали с 3% през май в сравнение със същия период година по-рано, след като от април 2020 г. бе отчетена поредица от 13 последователни месеца на подем. Това показват данните от Китайската асоциация на автомобилните производители (CAAM), цитирани от Reuters.

Общите продажби на най-големия автомобилен пазар в света възлизат на 2.13 милиона коли през май, показват данните. Между януари и май са продадени 10.88 милиона превозни средства, което е с 36% повече спрямо същия период на миналата година.

Според Чен Шихуа, висш служител в CAAM, глобалният недостиг на чипове и нарастващите цени на суровините имат все по-голямо въздействие върху производителите на автомобили в страната и ако не се намери решение на тези проблеми, продажбите ще продължат да потъват.

CAAM запазва предпазлив позитивизъм по отношение на перспективите в сектора. По-рано отрасловият орган очакваше общите продажби на автомобили в Китай да нараснат с 6.5% тази година.

Числата показват, че продажбите на нови енергийни превозни средства (NEV), включително електрически превозни средства с акумулаторна батерия, бензино-електрически хибриди и превозни средства с водородни горивни клетки, са запазили силната си инерция. Те са скочили със 160% – или 217 000 продадени бройки през месеца.

Подкрепи Economic.bg