МРРБ отговори на обвиненията на строителния бранш

От министерството посочват, че няма спрени строежи и проекти по програми

МРРБ отговори на обвиненията на строителния бранш

Снимка: Скрийншот / БНТ

1984 ~ 2 мин. четене
Глория Христова Автор: Глория Христова

Задочният спор между Камарата на строителите в България (КСБ) и служебния министър на регионалното развитие и благоустройство Виолета Комитова се задълбочава. От ведомството отговарят на обвиненията, заявявайки, че строителният бранш не е в колапс. Очевидно някои фирми са се чувствали сигурни при друг министър, а не при новия, пишат от пресцентъра на МРРБ.

Нещо повече – посочват, че актуването на строително-монтажните работи е редовно и че към днешна дата Комитова не е спирала нито един строеж и нито един проект по програми.

„Наследените от предишното управление задължения на стойност 600 млн. лв. относно републиканската пътна инфраструктура вече са осигурени със съдействието на служебния министър на финансите. Същите ще бъдат разплатени на всички коректни фирми, след като МРРБ извърши проверка на място за количеството и качеството на извършената работа“, съобщават от министерството.

Припомняме, че още на първата си пресконференция при представянето на приоритетите си като служебен министър, Комитова обяви, че „Автомагистрали“ е платила авансова 188 млн. лв. на 25 фирми, които е трябвало да изпълнят пpoeĸти пo 84 cвлaчищa, cpyтищa и дpyги видoвe yĸpeпвaния нa пътни плaтнa. Kъм днeшнa дaтa e изпълнeн caмo eдин дoгoвop, a имeннo – yĸpeпeнo e cpyтищeтo дo Pилcĸия мaнacтиp зa 6 млн. лв. Hяĸoлĸo дни, cлeд ĸaтo тoгaвaшният пpeмиep Бoйĸo Бopиcoв ce пoxвaли c yĸpeпвaнeтo, oтнoвo имaшe cpyтвaнe нa пътя. За нея е странно, че са преведени предварително пари за фирми преди те да получат разрешения за строеж и преди проектната документация да е одобрена.

Именно тези авансови плащания по договори бяха сред мотивите за уволнението на шефа на АПИ Георги Терзийски. Новият шеф на АПИ инж. Апостол Минчев откри нарушения при строително-монтажните работи по автомагистралите „Тракия“ и „Марица“. Преди няколко дни нарушения при строителството на „Хемус“ откри и Комитова, която съобщи, че участък 6 от магистралата няма разрешение за строеж и че са платени авансово 90 млн. лв. на фирмата изпълнител.



Подкрепи Economic.bg