„Столичен електротранспорт“ обяви търг за ремонт на 40 трамвая
Прогнозната стойност на поръчката е 56 млн. лв. без ДДС и ще се изпълнява 5 години
„Столичен електротранспорт“ е пуснал търг за капитален ремонт на 40 трамвая. Заложено е пълно обновяване на старите съветски модели Tatra T6A2 и Tatra T6B5, които в момента обслужват линии като 3, 10, 15, 20 и др. Прогнозната стойност на процедурата е 56 млн. лв. без ДДС, а оферти се подават до 26 ноември.
С обновяването ще бъдат добавени нова електроника и нископодова част. В цената е заложен и транспортът на мотрисите от депата в „Банишора“ и „Искър“ до ремонтна база на изпълнителя.
Срокът за извършване на ремонта не трябва да е по-дълъг от 60 месеца от датата на сключване на договора. Дейностите ще се извършват поетапно за отделните трамваи, предвид което участникът следва да посочи график за извършване на услугата на всяка една трамвайна мотриса.
Поръчката обхваща 20 трамвайни мотриси тип Т6А2 за междурелсие 1009 mm с рециклирани талиги и 20 броя трамвайни мотриси тип Т6В5 за междурелсие 1435 mm с рециклирани талиги. Всичките са произведени от CKD Tatra (Чехословакия) в началото на 90-те години, т.е. възрастта им е между 33 и 35 години. Самият модел е от средата на 80-те години на миналия век.
Поради постоянната работа в силно агресивната градска среда, е необходимо да се извърши почистване с пясъкоструй на шасито и скелета и нанасяне на антикорозионно покритие, пише в поръчката. Всички носещи греди и колони с корозирали участъци следва да бъдат подменени с нови.
Поръчката предвижда цялостно преобразяване на трамваите – от интериора до екстериора, включително талиги, ремонт на спирачните механизми и активаторите, смяна на въздуховoдите за обдухване на тяговите двигатели, поставяне на информационни табели, осветление.
Заложено е при модернизацията на коша на трамвайната мотриса да се изгради частично нисък под - в рамките на 20%- 30% ниско ниво от общата част на пода между първа и трета врата. Новата конструкцията на рамата трябва да е високоустойчива на усукване и вибрации и затова трябва да бъде изпълнена като изцяло заварена конструкция, направена от корозоустойчива въглеродна стомана.
Гаранционният срок е заложен да бъде не по-малко от 24 месеца. Гаранцията започва да тече от датата на окончателно приемане на съответния трамвай в неговото местоназначение. Гаранционните срокове следва да са съобразени с информацията, че средния годишен пробег на един трамвай е между 50 и 60 хил. км.
Проверка и обучения
Преди доставка на трамвая, на който е извършен капитален ремонт и модернизация, Възложителят има право да осъществи оглед на трамваите. В случай, че са констатирани допуснати несъответствия, всички разходи за повторен оглед ще са за сметка на изпълнителя.
Участникът трябва да предложи план за обучение на работниците и служителите за управление, поддържане, диагностика и ремонт на трамваите. То трябва да е предвидено за 4-ма водача за всеки доставен трамвай и по 5-ма ремонтни работника за всяка система на трамвая. Трябва да бъдат обучени трима инструктори за обучение на водачи на трамвайни мотриси.