Текилата, от която бутилка струва $30 000
Clase Azul се прави в Мексико, но се продава в САЩ и Европа

© ECONOMIC.BG / Clase Azul
Текилата Clase Azul продава бутилки на цена от 100 долара до 30 000 долара. Тя се предлага на някои много ексклузивни събития, като например филмови премиери, на наградите на актьорската гилдия и на партита на знаменитости.
Марката е изминала дълъг път от създаването си през 1997 г. Създателят й - мексиканецът Артуро Ломели признава, че първата текила, която произвел, била евтина, ужасна и слагал на бутилката малко сомбреро и мустаци.
След това Ломели решава да изкара магистърска степен по маркетинг на луксозни стоки, за да повиши нивото на бранда си. Бързо научава за стойността на ръчната и специална изработка на висококачествени продукти в уникални опаковки.
Днес текилата Clase Azul се продава в ръчно правени и рисувани керамични декантери, които са оформени като масивни мелнички за пипер.
За първи път Ломели е признат за висококвалифициран майстор на текила през 2007 г., когато пуска бутилка тъмен кехлибар от 1200 долара на Clase Azul Ultra, разказва самият той пред CNN.
За последното десетилетие продажбите на висококачествена и премиум текила са нараснали със 67%, като наскоро са надхвърлили продажбите на евтините марки от напитката, по данни на Съвета за дестилирани алкохолни напитки.
Най-скъпата бутилка на Clase Azul с цена от 30 000 долара е с керамична бутилка, изваяна със стотици камъчета кехлибар и кутия с покритие от 24-каратово злато. Колекция от 15 от тези луксозни бутилки е създадена, за да отбележи 15-годишнината на марката.
Напитката се произвежда в Мексико, но засега Ломели не смята да я предлага в страната, с изключение на богати американски туристи в лъскави курорти в Канкун и Лос Кабос.
Марката разчита на експортни пазари като САЩ и Европа.
През 2016 г. компанията е продала 234 000 бутилки, а продажбите в САЩ бележат 46% ръст спрямо предходната година.